گازرسانی به روش سی ان جی از جنوب ایران آغاز می شود

پروژه گازرسانی به شهر بیدروبه از توابع شهرستان اندیمشک استان خوزستان، فردا و برای نخستین بار در کشور از طریق سی ان جی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، آیین افتتاح پروژه گازرسانی به این شهر، فردا (پنجشنبه، 21 مردادماه) با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار خوزستان، رئیس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی، مدیر گازرسانی و ... برگزار می شود.
 
برپایه این گزارش، با توجه به مشکلات عملیاتی در گازرسانی به برخی مناطق کشور با شرایط خاص و همچنین صرفه اقتصادی این طرح و با توجه به تاکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، طرحهای گازرسانی به روش سی ان جی در کشور آغاز شده است.
 
براین اساس، هم اکنون پروژه های مختلفی با این روش در دستور کار قرار دارد و شهر بیدروبه استان خوزستان، نخستین شهری است که طرح یادشده در آن اجرایی می شود.
 
در مرحله نخست این طرح به 800 خانوار گازرسانی خواهد شد و در مرحله دوم، یکهزار و 700 خانوار دیگر نیز با 65 هزار میلیون ریال هزینه، از گاز طبیعی بهره مند می شوند.
 
در این روش ابتدا گاز در ایستگاه اصلی (مادر) توسط کمپرسور تا فشار3600  پی اس آی (PSI) فشرده سازی و داخل مخازن مخصوص تزریق می شود و پس از آن توسط کامیونهای مخصوص، حمل و به ایستگاههای مصرف (دختر) منتقل می شود. در ایستگاه دختر فشار گاز این مخزن به فشار 60 پی اس آی (PSI) کاهش داده شده و به شبکه تزریق می شود.
 
با این روش در صورت نیاز می توان به تمام نقاط کشور شامل کوهستانی، سخت گذر، کویری و ... نیز گازرسانی کرد.
کد خبر 266741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =