اصول جدید ایمنی به مجتمع های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس ابلاغ شد

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس از ابلاغ دستورعمل جدید اچ اس یی و ایمنی به همه زیرمجموعه های این شرکت خبر داد.

عادل نژاد سلیم در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: پس از حادثه آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا، وزارت نفت دستورعملی در زمینه اچ اس یی و ایمنی به همه مجموعه ها ابلاغ و به موازات آن شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران هم مواردی را به شرکتها اعلام کرد؛ شرکت هلدینگ خلیج فارس با تجمیع این 2 موارد بخشنامه ای را تهیه و به شرکتها ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به تشکیل تیمی برای بررسی اصول ایمنی توضیح داد: در این زمینه همه شرکتها موظف به بازنگری در اصول ایمنی در مجموعه های خود شدند و اگر این موضوع در زمان طراحی واحدها اجرایی نشده است، موظف به اجرا و نصب آن شدند.

نژادسلیم پیش از این از تشکیل کمیته ای به منظور ارتقای اچ اس یی برای همه واحدهای شرکتهای زیرمجموعه خود مطابق آخرین فناوری روز دنیا خبر داده و گفته بود: کمیته مطالعاتی تشکیل شده در شرکت هلدینگ خلیج فارس در حال بررسی و استخراج تازه ترین فناوری های روز ایمنی در واحدهای پتروشیمی هستند که پس از نهایی شدن آن با شرکتهای خارجی مطرح دنیا برای پیاده کردن این فناوری ها وارد مذاکره می شویم.

هم اکنون تعداد زیر مجموعه های هلدینگ خلیج فارس از ١٥ به ٦٠ شرکت افزایش یافته است. شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس سالانه ٨ تا ٩ میلیادر دلار محصول صادر می کنند، در سال ٩٢ و ٩٣ براساس اعلام نشریه های بین المللی این شرکت با ٨,٢ میلیارد دلار صادرات به عنوان دومین شرکت بزرگ تولید کننده محصولات پتروشیمی منطقه خاورمیانه شناخته شده است.

موفقیتها و دستاوردهای حاصل از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ) براساس رتبه بندی IMI-١٠٠ در سال ١٣٩٣ شامل رتبه نخست از نظر شاخص ارزش افزوده، شرکتهای صادرات گرا، بیشترین سود آوری، بالاترین ارزش بازار، گروه شرکتهای پتروشیمی و رتبه سوم از نظر شاخص فروش میان ٥٠٠ شرکت بزرگ کشور بوده است.

کد خبر 266831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =