۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
  • کد خبر: 266864
ایران 2 نیروگاه هسته ای با همکاری روسیه می سازد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ساخت دو نیروگاه هسته ای با همکاری روسیه برای تامین 20 هزار مگاوات برق است.

به گزارش شانا، سیدحسین نقوی حسینی درباره کلنگ زنی دو نیروگاه هسته ای که به تازگی در نتیجه دیدار رؤسای جمهوری ایران و روسیه انجام شد، گفت: طبق قانون و مصوب مجلس باید 20 هزار مگاوات برق از نیروگاه اتمی تولید کنیم که برای این میزان حدود 10 نیروگاه لازم داریم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: سازمان انرژی هسته ای طراحی های لازم برای ساخت نیروگاه هسته ای را انجام داده و البته طبیعی است که ساخت هر 10 نیروگاه به صورت همزمان امکان پذیر نیست و در حال حاضر، ساخت دو مورد را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: تجربه ساخت نیروگاه بوشهر تجربه موفقی از همکاری ایران با روسیه بوده است؛ البته مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان باید تضمین های لازم را بگیرند که احداث نیروگاه های جدید شامل فراز و نشیب های نیروگاه های گذشته نشود.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید به توانمندی ساخت نیروگاه هسته ای دست پیدا کند، افزود: یکی از موارد ابلاغی مقام معظم رهبری در سیاست های اقتصاد مقاومتی این بود که تمام توافقات و مراودات صنعتی به نحوی مبتنی بر دستاوردهای داخلی کشور باشد؛ از این رو از آنجا که توانسته ایم توانمندی خود را در عرصه های مختلف به اثبات برسانیم، در عرصه احداث نیروگاه هسته ای نیز باید این فناوری را وارد کنیم.

 

کد خبر 266864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =