قرارداد میان شرکتها نیازی به تصویب مجلس ندارد

نایب رئیس مجلس گفت: تفسیر شورای نگهبان از اصل 77 این است که قراردادهای میان دولت ایران با دیگر دولتها باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد، اما قرارداد میان شرکتها نیازی به تصویب مجلس ندارد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی مطهری در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 24 مردادماه) مجلس شورای اسلامی این مطلب را در پاسخ به اخطار محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر بیان کرد.

ابطحی در اخطاری با استناد به اصول 153 و 43 قانون اساسی با یادآوری این که همه نمایندگان برای اجرای قانون اساسی سوگند خورده اند و رئیس جمهوری برای حراست از استقلال کشور سوگند یاد کرده است، گفت: قراردادهای نفتی باید طبق قانون اساسی به مجلس بیاید زیرا شرکت نفت یک شرکت دولتی است.

علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس که ریاست ساعتی از جلسه علنی امروز را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: تفسیر شورای نگهبان از اصل 77 این است که قراردادهای میان دولت ایران با دیگر دولتها باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد، اما قرارداد میان شرکتها نیازی به تصویب مجلس ندارد حال این که شرکت ملی نفت یک شرکت خصوصی نیست بحث دیگری است.

وی افزود: وزیر نفت می گوید انتقادها را برطرف کرده ایم ما هم معتقدیم که این موضوع در مجلس و کمیسیونها و صحن علنی قابل بحث است و این موضوع را در هیئت رئیسه مطرح خواهیم کرد.

 

کد خبر 266923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =