20 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان کردستان احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از نصب 20 مگاوات انرژی خورشیدی در آینده نزدیک در این استان خبر داد.

به‌ گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، محمد مصطفی نجفیان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، با اعلام این خبر گفت: اقدامهای اولیه برای احداث 20 مگاوات انرژی خورشیدی در دشتهای قروه و دهگلان انجام شده و در صورت همکاری ارگانهای ذیربط در آینده نزدیک شاهد احداث این نیروگاهها خواهیم بود.

وی با اشاره به رویکرد این شرکت در زمینه احداث انرژیهای نو در استان، افزود: ایستگاههای بادسنجی در نقاطی از استان از جمله دشت زرینه اوباتو و کوه آبیدر نصب شده است و در صورت کسب نتایج مورد نظر، نیروگاههای بادی نیز در استان احداث خواهد شد.

نجفیان در ادامه به اهمیت مدیریت مصرف اشاره و از آن بعنوان یکی از وظایف شرکتهای توزیع یاد کرد و گفت: موضوع مدیریت مصرف حتی در کشورهای پیشرفته که با مشکل کمبود برق مواجه نیستند نیز بعنوان یک اصل مهم پذیرفته شده است، زیرا منطقی نیست فقط برای چند ساعت از شبانه‌ روز سرمایه‌ گذاری هنگفتی در زمینه تولید انرژی انجام شود که افزون بر صرف هزینه‌ های بالا به محیط زیست نیز آسیب جدی وارد می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تصریح کرد: مصرف سالانه کشور در ساعتهای عادی حدود 40 هزار مگاوات است که این میزان در زمان اوج مصرف به حدود 52 تا 53 هزار مگاوات می‌رسد که اگر مشترکان در تعرفه‌ های مختلف به موضوع مدیریت مصرف توجه کنند می‌توان با این نیروگاههای مجازی نیاز کشور را تامین کرد.

وی با بیان این که تمرکز صنعت برق طی امسال توجه جدی مدیریت مصرف است، عنوان کرد: وزارت نیرو در جهت تشویق مشترکان به مدیریت مصرف مشوقهای خوبی در نظر گرفته است که اگر رعایت شود مصرف انرژی در ساعتهای اوج کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند و هم از لحاظ ریالی برای مشترکان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

کد خبر 266926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =