توان سازندگان کالاهای صنعت نفت در ایران افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت با بیان این که هم اکنون توان ساخت بسیاری از تجهیزات صنعت نفت در داخل وجود دارد، اظهارکرد: 80 درصد تجهیزات ساخته شده در این گروه داخلی سازی شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد خادمی، صبح امروز (چهارشنبه، 27 مردادماه) در جریان بازدید عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و جمعی از مدیران این شرکت از مجموعه کارخانه های صنایع تجهیزات نفت درشهرک صنعتی شمس آباد، به ارائه توضیحاتی از فعالیت این گروه صنعتی پرداخت و اظهارکرد: این گروه طی سالهای اخیر بخش قابل توجهی از نیازهای صنعت نفت را تامین کرده است و از سال 92 ساخت کنترل ولو و اکچوایتور را نیز در دستور کار خود قرار داد. 

وی از جمله محصولات تولیدی از سوی کارخانه های این گروه را تجهیزات سرچاهی، شیرآلات صنعتی، اتصالات و فلنج و پیچ و مهره های صنعتی اعلام کرد و افزود: این ادعا را داریم که مهمترین شرکت و بزرگترین ظرفیت تولیدی در زمینه تجهیزات خطوط لوله در ایران هستیم، ضمن این که بیش از 300 هزار عدد شیر صنعتی را تحویل داده ایم. 

خادمی افزود: طی چندسال اخیر به دلیل تحریمها رویکرد توجه به سازنده های داخلی افزایش یافت و سازندگان داخلی نیز توانستند در این مدت رشد قابل توجهی داشته باشند به نحوی که هم اکنون قادر به اجرای پروژه های متنوع و متفاوت هستیم. 

وی با بیان این که از وزارت نفت انتظار داریم از سازندگان داخلی حمایت کرده و همواره پشتیبان آنها باشد، گفت: البته طی سالهای اخیر بواسطه سفارش کالاهایی که از سوی نفت به این مجموعه ها داده شده است توانستیم دامنه فعالیتهای خود را گسترش دهیم با این حال با توجه به ظرفیت موجود درخواست همکاری بیشتری داریم. 

مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت با اشاره به پیگیری برای مشارکت با شرکتهای خارجی، افزود: افزون بر این امر به دنبال مدلهای مالی دیگر برای اجرای پروژه هستیم که امیدواریم بتوانیم در این مسیر موفقیتهایی را کسب کنیم. 

براساس این گزارش، شرکت صنایع تجهیزات نفت از 6 زیرمجموعه تهران سوفا، پارس پنگان، گسترش شیرسازی، وتکو و توس پیوند تشکیل شده است که می توان گفت حیطه فعالیت این گروه همه بخشهای صنعت نفت را از خطوط لوله، پارس جنوبی، پالایشگاهها و پتروشیمی ها شامل می شود؛ همچنین مدیران عامل این شرکتها با اشاره به ارتقای توان سازندگان داخلی در ساخت تجهیزات صنعت نفت اظهار کردند: هم اکنون برخی از تجهیزات بکار گرفته شده در پارس جنوبی که از سوی سازندگان داخلی تولید می شود مانند شیرهای توپی به طور کامل داخلی سازی شده است این درحالی است که تا چندسال گذشته صد درصد این تجهیزات از کشور وارد می شد. 

از دیگر نکته هایی که مدیران این مجموعه در گفتگو با خبرنگار شانا به آن تاکید کردند محدودیت منابع مالی و خالی شدن ظرفیتها برای اجرای کار است. آنها همچنین با بیان این که با اجرای قراردادهای جدید نفتی بدون شک شاهد افزایش سفارش ساخت در صنعت نفت خواهیم بود، تاکید کردند: چنانچه قراردادهای جدیدی در صنعت نفت امضا شود شرکتهای داخلی بواسطه تاکید وزارت نفت مبنی بر سفارش کار به بخش داخلی از رونق برخوردار خواهند شد.  

کد خبر 267149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =