بررسی راهبردهای مناسب نگهداری و تعمیرات پالایشگاه نفت تهران

امروزه شرکت‌های صنعتی برای پایدار ماندن در بازار جهانی نیازمند تمرکز مستقیم بر انواع روش‌ها و راهبردهای نگهداری و تعمیرات هستند.

به گزارش شانا، سیستم نگهداری و تعمیرات نقش مهمی در دستیابی به اهداف سازمانی و بهبود شاخص‌های قابلیت اطمینان، کاهش زمان توقف تجهیزات، کیفیت تولیدات، افزایش بهره‌وری، ایمنی تجهیزات ایفا می‌کند.

یک راهبرد نگهداری و تعمیزات بهینه می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های غیر ضروری، بهبود سطح قابلیت اطمینان و در دسترس بودن تجهیزات شود. از این‌رو نگهداری، تعمیرات و راهبردهای مرتبط در صنایع اهمیت ویژه ای دارند.

بر این اساس با توجه به این که متغیرهای بسیاری از قبیل ایمنی، هزینه، ارزش افزوده و .. در انتخاب بهترین راهبرد نگهداری و تعمیرات در صنایعی همچون پالایشی و پخش موثر است، خبرگان امر، چهار نوع از مهمترین راهبرد این حوزه را اصلاحی (CM)، پیشگیرانه (PM)، قابلیت اطمینان محور (RCM) و پیش‌بینانه (PMD) اعلام کرده‌اند.

نتایج بررسی درباره پالایشگاه نفت تهران نیز حاکی از آنست که در خصوص گروهی از تجهیرات، راهبردهای CM،RCM ، PMD و PM بیشترین کارایی را دارد. روشهای پیش‌بینانه، قابلیت اطمینان محور، پیشگیرانه و اصلاحی از جمله روش‌هایی است که درباره برخی دیگر از ابزارها، کارکرد بهتری خواهند داشت. همچنین درباره دسته آخر تجهیزات این پالایشگاه، راهبردهای PMD، RCM، PM و CM دارای الویت بالاتری برای پیاده سازی هستند که تلفیق این روش‌ها می‌تواند مدلی مناسب برای  نگهداری و تعمیرات تجهیزات پلایشگاه نفت تهران، به شمار می رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

کد خبر 267270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =