ایرادهای 15 گانه در الگوی جدید قراردادهای نفتی رفع شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ایرادهایی که به ستاد اقتصاد مقاومتی ارجاع داده شده بود -که به عنوان 15 بند مشهور است- به صورت دقیق مد نظر قرار گرفت و وزارت نفت موارد یادشده را در الگوی قراردادهای جدید نفتی رفع کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، بهروز نعمتی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه 31 مرداد ماه) پس از پایان نشست غیرعلنی مجلس درباره قراردادهای جدید نفتی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه سنگینی به صورت غیرعلنی با حضور وزیر نفت برگزار شد.

عضو کمیسیون انرژی افزود: برخی از مخالفان قراردادها اعلام کردند، مخالف قرارداد نیستند اما انتقادهای آنان به این نحو بود که به رغم مخالفت، قراردادها انجام بشود اما تعداد اندکی نیز با مجموعه قراردادها مخالفند.

نعمتی افزود: موافقین قراردادهای جدید نفتی نیز دلایل خود را بیان کردند و تاکید شد ایرادهایی که به ستاد اقتصاد مقاومتی ارجاع داده شده بود -که به عنوان 15 بند مشهور است- به صورت دقیق مد نظر قرار گرفت و وزارت نفت موارد یادشده را رفع کرده است.

نعمتی افزود: بحث‌هایی مانند ایرادات 15گانه مانند نحوه مالکیت مخازن، بحث انتقال تکنولوژی، مسائل حاکمیتی، حضور شرکت‌های ایرانی به عنوان شرکت دوم، و ...  ایرادات از سوی وزارت نفت در این موضوعات رفع شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرحی مبنی بر این که اختیار قراردادها از دولت به مجلس واگذار شود در خانه ملت مطرح است، گفت: آقای زنگنه درباره این موضوع صحبت کرد و باید توجه داشت دولت مجری قانون است، امروز اجرای بند 3 و 7 از اختیارات وزارت نفت مطرح است که بر اساس قانون این وزارتخانه‌ها باید پیشنهاد چارچوب قراردادها را به دولت ارائه بدهد تا دولت بر مبنای پیشنهاد یادشده کار را ادامه دهد البته ممکن است طرح های مختلفی مطرح شود که نحوه تبدیل به قانون شدن آنها مشخص است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص تکلیف قراردادهای نوشته شده، افزود: قراردادها بر اساس قانون انجام می شود و مشکل خاصی در این باره وجود ندارد.
کد خبر 267325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =