ماهیت نشست روز یکشنبه مجلس «ایجاد شفافیت و  روشنگری» بود

نماینده مردم اهواز در مجلس، ماهیت نشست غیر علنی روز یکشنبه مجلس، درباره قراردادهای نفتی را شفافگری و روشنگری ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه ابعاد مختلف این موضوع تبیین شد.

همایون یوسفی در گفتگو با خبرنگار شانا، نشست روز یکشنبه (31 مردادماه) مجلس را که به شکل غیر علنی برگزار شد را سبب ایجاد شفافیت و روشنگری درباره موضوع الگوی جدید قراردادهای نفتی قلمداد کرد و گفت: ابعاد مختلف این موضوع از سوی وزیر نفت تبیین شد؛ از این رو، ارزیابی ها حاکی از اثربخشی این نشست است.

نماینده مردم اهواز در مجلس با تاکید بر تامین منافع کشور در بلند مدت افزود: بر اساس توضیح ارائه شده به نظر می رسد چنین طرح های در دیگر کشورها نیز اجرایی می شود؛ از این رو، ایران نیز می تواند با بهره گیری از الگوهای جدید قراردادی، بهره وری بیشتری ایجاد کند، البته با حفظ منافع ملی این کار باید شکل گیرد. 

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، تمهید پیش بینی شده در این الگو را سبب افزایش دقت پیمانکار و سرمایه گذار دانست زیرا از محل عواید میدان، دستمزد آن تامین می شود. 

وی تصریح کرد: اگر ابعاد نظارتی این موضوع نیز پیش بینی شود الگوی بهتری برای تامین منافع کشور است.

این نماینده مجلس دهم، گفت: میدان های مشترک نفت و گاز اولویت و دغدغه ملی است و افزون بر این، افزایش یک درصدی بازیافت از میدان های هیدروکربنی، عواید بسیاری را برای کشور محقق می کند. از این رو، با قراردادهای دقیق می توانیم بازیافت را محقق کنیم و منافع کشور ا تامین کنیم. 

بیژن زنگنه وزیر نفت، یکشنبه در نشست غیر علنی مجلس حاضر شد و ابعاد فنی و اقتصادی الگو جدید قراردادهای نفت را تبیین کرد، پس از آن نمایندگان درباره محورهای مختلف این نشست بحث و بررسی های را مطرح کردند. 

کد خبر 267520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =