افزایش 8 درصدی اقتصاد نیازمند 80 میلیارد دلار سرمایه است

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: رشد هشت درصدی اقتصاد در برنامه ششم توسعه، نیازمند 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سیدکامل تقوی نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی، با اشاره به پیش بینی برنامه ششم توسعه و همچنین منویات مقام معظم رهبری برای دستیابی به رشد 8 درصدی اقتصاد گفت: در وضع کنونی و محدودیت بخش درآمد، این سرمایه گذاری باید از طریق خارجی انجام شود.

وی با تاکید بر این که جذب سرمایه گذار خارجی نیازمند ثبات و آرامش است، افزود: در دولت تدبیر و امید در درون جامعه و بخشهای مختلف کشور این آرامش و ثبات ایجاد شده است.

تقوی نژاد به افزایش سطح مشارکت مردم در بخشهای مختلف به دلیل ایجاد اعتماد میان مردم نسبت به دولت اشاره و تصریح کرد: امروز در شاخصهای مختلف دنیا و گزارشها، نظام جمهوری اسلامی نقطه امن در جهان برای حضور سرمایه گذار تعریف شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: مهار تورم یکی از فعالیتهای مهم دولت یازدهم بود، افزایش 4 برابری ارز، 40 درصد خانوارهای ایرانی را دچار فقر کرده بود که با مهار تورم در دولت یازدهم بخش عمده این مشکلات رفع شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون از مجموع درآمدهای اخذ شده در بخش مالیات بر ارزش افزوده و عوارض، یکهزار و 400 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی به شهرداریها و دهیاریها پرداخت شد، همچنین پارسال 35 هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداریها و دهیاریها واریز شده است.

تقوی نژاد گفت: هم اکنون 50 درصد از هزینه های جاری دولت و 39 درصد از بودجه عمومی کشور از طریق مالیات تامین می‌شود.

کد خبر 267530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =