۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
  • کد خبر: 267539
پیشرفت 85 درصدی حفاری 40 حلقه چاه در آزادگان جنوبی

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژههای حفاری گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان عملیاتی و کاربست ناوگان این شرکت، پیشرفت حفاری 40 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی از مرز 85 درصد گذشت.

به گزارش شانا، به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهران مکوندی امروز (سه شنبه، 2 شهریورماه) در جریان بازدید مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) از دستگاه حفاری 26 فتح در موقعیت این میدان افزود: تاکنون از تعداد 40 حلقه چاه، 18 حلقه تکمیل و تحویل شده است.

وی با بیان این که حفاری چاهها در میدان نفتی آزادگان جنوبی با بکارگیری هشت دکل حفاری سنگین در دست اجرا است، اظهار کرد: 16 حلقه چاه دیگر از مجموع چاهها در مراحل تکمیل نهایی و پنج حلقه در دست حفاری قرار دارد و حفاری یک حلقه چاه در برنامه است.

مکوندی پیشرفت عملیات حفاری در این میدان را منطبق با برنامه تعیین شده از سوی کارفرما عنوان کرد و گفت: تاکنون از 150 هزار متر متراژ حفاری پیش بینی شده برای  40 حلقه چاه،  134 هزار متر آن محقق شده و برآورد می شود این پروژه تا سه ماه آینده تکمیل و تحویل شرکت متن شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژههای حفاری با قدردانی از همکاری نزدیک مدیران و متخصصان شرکت متن در اجرای این پروژه از سوی شرکت ملی حفاری ایران، افزود: از ویژگیهای پروژه حفاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی اجرای کار به صورت کلید در دست (EPDS) است که انجام عملیات حفاری و ارائه خدمات جانبی از ابتدا تا انتها از سوی این شرکت صورت می پذیرد.

وی اضافه کرد: همسو با حفاری این چاهها، تعمیر و تعمیق پنج حلقه چاه دیگر نیز به شرکت ملی حفاری ایران واگذار شد که تعمیر و تکمیل دو حلقه آنها انجام شده و سه حلقه در مراحل اجرایی می باشد.

مکوندی یادآور شد: در زمان حاضر 17 دستگاه حفاری این شرکت در پروژه های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در میدانهای نفتی آزادگان و یاران جنوبی، آذر و میدان گازی کیش در مدار عملیات قرار دارند.

در جریان بازدید شهنازی زاده، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت و شماری از مدیران این شرکت از دکل 26 فتح، شماری از مدیران، روسای مناطق عملیاتی و مسئولان پروژه های حفاری در خصوص روند اجرای کار توضیح دادند.

پروژه حفاری ٤٠ حلقه  چاه اوائل سال ٩٣ از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به شرکت ملی حفاری ایران واگذار و از مردادماه همان سال با استقرار نخستین دکل وارد فاز اجرایی شد.

کد خبر 267539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =