جهانگیری: ابعاد پنهان پرونده بابک زنجانی باید روشن شود

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر رویکرد دولت تدبیر و امید در مبارزه با فساد، گفت: باید از جریان پرونده بابک زنجانی فیلم ساخته شود و کتاب نوشته شود که چگونه یک جوان 35 ساله می تواند با استفاده از برخی ارتباطات با مقام های دولتی 2 میلیارد و 700 میلیون دلار پول این کشور را ببرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه، دوم شهریورماه) در بخش پایانی برنامه های سفر یکروزه خود به استان قزوین در دیدار با منتخبان این استان با اشاره به شرایط نامناسب در دولت گذشته گفت: دولت تدبیر و امید از زمان آغاز به کار با مسائل متعددی نظیر تورم، رکود، نبود انسجام داخلی، قانون گریزی و فساد سیستمی روبرو بود و مردم نیز در این وضع شرایط سختی را تحمل می کردند.

وی افزود: در چنین فضایی دولت تدبیر و امید کارخود را آغاز کرد و اولویت هایی برای حل مسائل کشور تدوین نمود و خوشبختانه برنامه های دولت در همه زمینه ها با موفقیت و پیشرفت همراه بوده است.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت در پرونده هسته ای و برجام یادآور شد: طبیعی است که در یک چنین توافقی، طرف مقابل به برخی تعهدهای خود عمل نکند اما دولت با هوشیاری این تعهدها را پیگیری می کند تا به اهداف مورد نظر دست یابد.

جهانگیری همچنین با اشاره به سیاست داخلی کشور گفت: دکتر روحانی از زمان آغاز به کار دولت اعلام کرد که دولت تدبیر و امید دولتی فراجناحی است و باید همه توان کشور بکار گرفته شود.

وی افزود: نباید بخواهیم جناح مقابل حذف شود زیرا این ظلم به مردم و آرمان های شهداست. 

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید براین که باید شرایط کار و فعالیت برای همه کسانی که می خواهند زیر چتر نظام فعالیت کنند مهیا شود، تصریح کرد: البته کسانی که در دولت مسئولیت می پذیرند حق ندارند علیه سیاست های رئیس جمهوری عمل کنند. 

جهانگیری با یادآوری این که شرایط سیاسی کشور آرام تر شده و هماهنگی خوبی میان قوای سه گانه و نیروهای انقلاب بوجود آمده است گفت: دولت در بخش اقتصادی نیز توفیق های خوبی داشته است و کسانی که می خواهند دستاوردهای دولت را نادیده بگیرند و دولت را ناموفق جلوه دهند در حقیقت ظلم می کنند. 

وی افزود: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب و حل مشکلات کشور فاصله زیادی وجود دارد اما رفع همه مشکلات نیازمند زمان است.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین با اشاره به شرایط و اوضاع نابسامان منطقه هدف اصلی گروه های تکفیری از جمله داعش را ضربه زدن به ایران و شیعیان عنوان کرد و افزود: نیروهای مسلح و به خصوص سپاه پاسداران در این مقطع در دفاع از کشور درخشیدند. 

دکتر جهانگیری همچنین با تاکید بر رویکرد دولت تدبیر و امید در مبارزه با فساد گفت: ما برای مبارزه با فساد هزینه داده ایم و خواهیم داد و من پرچم مبارزه با فساد را با اعتقاد برداشته ام چرا که می دانستم فساد در کشور سیستمی شده است و عده ای در حال چپاول منابع کشور هستند.

وی همچنین به پرونده بابک زنجانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هنوز ابعاد پنهان این پرونده برای مردم مشخص نیست و حتی یکی از کسانی که در موضوع حقوق های نامتعارف جبهه زیادی علیه دولت گرفتند، حاضر نشدند در رسانه های خود درباره بابک زنجانی و ابعاد پنهان آن بنویسند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: باید از جریان پرونده بابک زنجانی فیلم ساخته شود و کتاب نوشته شود که چگونه یک جوان 35 ساله می تواند با استفاده از برخی ارتباطات با مقام های دولتی 2 میلیارد و 700 میلیون دلار پول این کشور را ببرد. باید ابعاد پنهان این موضوع روشن شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: البته موارد تخلف و فساد متعدد است نظیر آنکه عده ای در سالهای گذشته برای واردات ارز از یک کشور خارجی، 130 میلیون دلار از بانک مرکزی آن کشور دریافت کردند اما در بازگشت فقط 100 میلیون دلار همراهشان بود و می گویند که بقیه گم شده است.
 
جهانگیری تصریح کرد: مسیری که دولت تدبیر و امید انتخاب کرده با قاطعیت ادامه خواهد یافت و البته دولت ضعف ها و اشکالاتی نیز دارد که باید به سمت اصلاح این ضعف ها پیش رویم.
کد خبر 267541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =