سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران در  آمریکای جنوبی تضمین می‌شود

وزیر امورخارجه گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران، سرمایه گذاری و اجرای طرحهای مختلف شرکتهای بخش خصوصی را در کشورهای آمریکای لاتین از جمله نیکاراگوئه تضمین می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از وزارت امورخارجه، محمدجواد ظریف، در سفر به کشورهای آمریکای لاتین، دیروز (سه‌شنبه، دوم شهریورماه) وارد نیکاراگوئه شد و ضمن ملاقات با مقامهای این کشور در نشست مشترک تجاری ایران و نیکاراگوئه شرکت کرد.

وزیر امورخارجه در این نشست افزود:  دولت جمهوری اسلامی ایران، سرمایه گذاری و اجرای طرحهای مختلف شرکتهای بخش خصوصی را در کشورهای آمریکای لاتین از جمله نیکاراگوئه تضمین می‌کند،  تا اطمینان حاصل شود که توافقهای احتمالی آنها در نیکاراگوئه اجرا خواهد شد.

وی افزود: مردم و دولت ایران و نیکاراگوئه با مقاومت و ایستادگی در برابر فشارهای خارجی، همواره در صحنه سیاسی و مجامع بین‌المللی در کنار هم بوده‌اند و باید این همکاری را در عرصه اقتصادی نیز تقویت کنند.

ظریف تصریح کرد: اکنون فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر نمایندگان 2 کشور با توانمندی و ظرفیتهای همکاری و اجرای طرحهای اقتصادی است.

لااوریانو اورتگا، فرزند رئیس جمهوری نیکاراگوئه و مدیر طرحهای سرمایه گذاری این کشور نیز که ریاست هیئت خود را در این همایش بر عهده داشت، با معرفی ظرفیتهای کشورش از حضور و فعالیت شرکتهای مختلف ایرانی در این کشور استقبال کرد.

وی گفت: خدماتی که شرکتهای ایرانی در زمینه های مختلف نظیر ساخت و ساز، انرژیهای تجدیدپذیر، صنعتی و کشاورزی ارائه می‌کنند، کاملا منطبق با نیازهای نیکاراگوئه است.

پس از آن، وزیر امور اقتصادی و دارایی، چندین تن از مسئولان بلندپایه حوزه های مختلف و رئیس پروژه کانال بین اقیانوسی نیکاراگوئه به تشریح فرصتهای این کشور برای شرکتهای ایرانی پرداختند.

فرهاد شریف، معاون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز در سخنانی تصریح کرد: پس از توافق هسته‌ای، ایران به دنبال تنوع در بازارها و گسترش مناسبات اقتصادی با دیگر کشورهاست و هیئت بزرگ ایران در سفر به آمریکای لاتین، هدف کشف فرصتهای جدید همکاری را دنبال می‌کند.

کد خبر 267548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =