برنامه ریزی برای ازدیاد برداشت از مخزن آسماری بی بی حکمیه

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تصویب روشهای فناورانه ازدیاد برداشت از مخزن آسماری میدان بی بی حکیمه در کمیته بالادستی وزارت نفت خبر داد.

باقر پورقاسم با اعلام این خبر به شانا، گفت: براساس این مصوبه، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بزودی آغاز بکار پروژه را اعلام خواهد کرد.

وی عنوان کرد: به این منظور، روشهای فناورانه برای ازدیاد برداشت از مخزن آسماری میدان بی بی حکیمه، با همکاری میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پژوهشکده ازدیاد برداشت ارائه می شود.

به گفته پورقاسم، همکاری میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پژوهشکده ازدیاد برداشت بر اساس قراردادی با مبلغ 124 هزار یورو و بیش از 9.5 میلیارد ریال که بین دو طرف به امضا رسیده است، دنبال می شود و برآساس این قرارداد پژوهشکده ازدیاد برداشت موظف به اجرای مفاد قرارداد در مدت زمان 19 ماه خواهد بود.

بر پایه این گزارش، میدان نفتی بی‌بی‌حکیمه از میدانهای نفتی ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در بخش مرکزی شهرستان گچساران است. این میدان در سال ۱۳۴۱ کشف و در همان سال به بهره‌برداری رسید. بی بی حکیمه دارای مخازن آسماری، بنگستان و خامی است که تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دارند.

 

کد خبر 267571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =