پتروشیمی کردستان به تکمیل زنجیره ارزش کمک می کند

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به بهره برداری از پتروشیمی کردستان در آینده نزدیک، استان کردستان را دارای قابلیتهای مناسب برای احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات دانست.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی که امروز (چهارشنبه، سوم شهریورماه) در سفری یکروزه برای بازدید از چند طرح پتروشیمی به سنندج و کرمانشاه سفر کرده است، در دیدار با  عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی کردستان بزودی با دریافت خوراک از خط لوله اتیلن غرب به بهره برداری کامل می رسد و با توجه به کارکرد این پتروشیمی به عنوان تولید کننده پلی اتیلن سبک با ظرفیت 300 هزار تن در سال، امیدوارم زنجیره صنایع تکمیلی این محصول در استان گسترش یابد.

وی، پتروشیمی کردستان را از طرحهای مهم این صنعت در غرب کشور خواند که سهم بزرگی در توسعه صنعتی و اشتغال زایی در این منطقه دارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اعلام این که ساخت پتروشیمی کردستان به تحولی بزرگ منجر می شود و واحدهای پایین دستی می توانند از تولید این مجتمع بهره مند شوند، یادآور شد: این مهم تکمیل زنجیره ارزش افزوده مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

پتروشیمی کردستان از جمله طرحهای دوازده گانه صنعت پتروشیمی است که در برنامه افتتاح امسال قرار دارد، طبق آخرین آمار طرح پتروشیمی کردستان اکنون مرز ٩٩ درصدی پیشرفت را هم پشت سرگذاشته است و بزودی آماده بهره برداری رسمی می شود.

خوراک پتروشیمی کردستان که با سرمایه گذاری ارزی ٢٥٣ میلیون یورو (٢٨٢٩ میلیارد رالش) در حال ساخت است، از خط اتیلن غرب تامین می شود.

احداث 2 مجتمع پتروشیمی جدید در کردستان

عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان نیز در این دیدار ضرورت حمایت از سرمایه گذاری در بخش صنایع تکمیلی پتروشیمی را مورد اشاره قرار داد و از حمایت کامل مقامهای استانی از تکمیل طرح های پایین دستی پتروشیمی و خط لوله اتیلن غرب (در بخش کردستان) خبر داد.

وی با بیان این که شرایط امنیت سرمایه گذاری و فعالیت های صنعتی و اقتصادی استان کردستان مهیاست، گفت: به منظور احداث 2 واحد جدید پتروشیمی در کردستان، با وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی مذاکراتی انجام و مراتب تحت پیگیری است.

استاندار کردستان همچنین امروز اعلام کرد: مقامها و مسئولان استانی با توجه به ظرفیتهای بالقوه در نظر دارند، 2 مجتمع پتروشیمی جدید را در استان احداث کنند.

به گفته وی، با دریافت مجوزهای مورد نیاز برای ساخت 2 واحد جدید پتروشیمی بوسیله  خطوط  لوله انتقال گاز 56 اینچی از استان های اطراف، خوراک مورد نیاز این واحدها تامین خواهد شد.

زاهدی از اعلام آمادگی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت 2 واحد جدید پتروشیمی خبر داد و با اشاره به ارائه درخواست دریافت مجوزهای لازم به وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ما نیز در این مسیر حمایتهای لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 267598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =