پروژه های گازرسانی به 8 هزار روستا به بهره برداری می رسند

پروژه های گازرسانی به 70 شهر و هشت هزار روستای کشور تا پایان فعالیت دولت یازدهم به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز، امروز (چهارشنبه، سوم شهریورماه) در نشست دوره ای شورای آموزش شرکت ملی گاز ایران با اشاره برنامه های این شرکت در هفته دولت گفت: تا پیش از پایان فعالیت دولت یازدهم بخش قابل توجهی از روستاهای کشور به شبکه سراسری گاز پیوسته و نقاطی که امکان گازرسانی به آنها به دلیل سخت گذر بودن وجود ندارد نیز از طریق سی ان جی انجام می شود.
 
معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: همزمان با هفته دولت امسال، پروژه های گازرسانی به هشت شهر کشور با ٩ هزار و ٨٦٧ خانوار افتتاح و عملیات اجرایی (کلنگ زنی) گازرسانی به هفت شهر با 9 هزار و 752 خانوار نیز آغاز می شود.
 
وی ادامه داد: در این ایام، پروژه های گازرسانی به یکهزار و 205 روستای کشور با بیش از 114 هزار خانوار به بهره برداری می رسند و عملیات اجرایی گازرسانی به 556 روستا نیز آغاز می شود.
 
به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، همزمان با هفته دولت، در مجموع یکهزار و 518 پروژه شامل گازرسانی به شهر و روستاها، ساخت ایستگاه تقویت فشار گاز، احداث جایگاه سی ان جی، اجرای خط لوله انتقال گاز و... به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی 582 پروژه نیز آغاز می شود.

وی با بیان این که پارسال گازرسانی به پنج هزار روستا کلید خورد و از این تعداد، دو هزار و 800 روستا به شبکه سراسری گاز پیوست، اعلام کرد: امسال نیز بیش از دو هزار و 700 روستا به شبکه سراسری گاز پیوسته که این عملکرد در طول پنجاه سال فعالیت شرکت ملی گاز ایران بی سابقه بوده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به فعالیتهای شرکت ملی گاز ایران در طول سه سال گذشته گفت: سهم گاز طبیعی در سبد سوخت نیروگاهی در سال 92 حدود 54 درصد بوده که این مقدار هم اکنون به بیش از 90 درصد رسیده است.
 
وی ادامه داد: در چهارماه سال 92 حدود 14 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شد که این مقدار در مدت مشابه امسال به 23 میلیارد و 900 میلیون مترمکعب رسیده که این افزایش افزون بر مباحث اقتصادی، تاثیر چشمگیری در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست داشته است.

تحویل 65 میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاهها

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: براساس برنامه تعریف شده، تا پایان امسال بیش از 65 میلیارد مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی تحویل و از مصرف همین مقدار سوخت مایع جلوگیری می شود.
 
معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش تولید گاز از سوی شرکت ملی نفت ایران شاهد افزایش حجم فرآورش و محصولات جانبی تولیدی گاز از سوی شرکت ملی گاز ایران بوده ایم.

همکاری بی سابقه شرکتهای نفت و گاز

وی تاکید کرد: همکاری شرکتهای ملی نفت و گاز در طول سه سال گذشته در سطح بالایی انجام شده و شاهد ارتباط نزدیکی میان این شرکتها بوده ایم.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: به طور کلی ایجاد امنیت انرژی و رفاه عمومی برای مشترکان، ایجاد اعتماد بین المللی با صادرات پایدار گاز، افزایش ضریب نفوذ گاز در بخشهای شهری، روستایی، صنایع، افزایش حجم گازرسانی به نیروگاهها، ایجاد زیرساختهای جدید برای افزایش حجم صادرات و مذاکره با کشورهای مختلف برای افزایش سهم ایران در تجارت جهانی گاز و... را می توان از مهمترین فعالیتهای صنعت گاز دولت یازدهم برشمرد.
کد خبر 267600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =