ایران هفتمین کشور دارنده صاحب فناوری نانو در صنعت برق است

دبیر علمی چهارمین کنفرانس صنعت برق و انرژی گفت: ایران هفتمین کشور دارنده صاحب فناوری نانو در صنعت برق جهان است، قرار بود در افق 1404 ایران در جایگاه پانزدهم استفاده از فناوری نانو در صنعت برق باشد که با تلاش محققان و دست‌اندرکاران، امروز در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

به‌ گزارش شانا، نسترن ریاحی، رئیس مرکز فناوری نانو در چهارمین همایش نانو در صنعت برق و انرژی گفت: بر اساس برنامه‌ریزیها قرار بود در افق 1404 ایران در جایگاه پانزدهم استفاده از فناوری نانو در صنعت برق باشد که با تلاش محققان و دست‌اندرکاران، امروز در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

وی هدف از برگزاری کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق و انرژی را شناسایی محصولات نانو که دارای قابلیت استفاده در صنعت برق و انرژی هستند، عنوان کرد و افزود: استفاده از فناوری نانو به رفع مشکلات کمک می‌کند.

ریاحی با اشاره به طرح دستیابی به دانش و فناوری ساخت سلولهای خورشیدی نانو ساختار (نسل سوم) در صنعت برق و انرژی تصریح کرد: تحقیق در خصوص فعالیتهای انجام شده در زمینه سلولهای خورشیدی نسل سوم در داخل کشور و بازدید از امکانات و نمونه‌ های ساخته شده و راستی‌ آزمایی آنها و دریافت پروپوزال از محققان این رشته از دانشگاه‌های یزد، کاشان، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، فردوسی مشهد انجام شده است، همچنین حمایت از طرحهای تحقیقاتی بر اساس نقشه راه تدوین شده است.

دبیر علمی چهارمین همایش نانو در صنعت برق و انرژی ادامه داد: هم اکنون استفاده از فناوری نانو با بکارگیری نانو فیلترها و نانو سیالات در نیروگاه‌ها، نانو پوششها برای جلوگیری از بروز خردگی، آب شیرین کنها، تصفیه خانه‌ ها و پساب نیروگاهی در دستور کار است، اما از این فناوری کمتر در عرصه برق و انرژی استفاه شده است.

کد خبر 267620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =