۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
  • کد خبر: 267622
تأخیر در دسترسی ابر‌نفتکش‎ها به کانال پاناما

از آنجایی که بسیاری از کشتی‎های غول‌آسا برای عبور از کانال پاناما نیاز به مقاوم‌سازی و اصلاح دارند، دسترسی آنها به این گذرگاه نیاز به زمان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارشناسان صنعت کشتی سازی اعلام کردند از آن جایی که بسیاری از کشتی‌ها و نفتکش‌ها برای عبور از کانال به تازگی وسعت یافته پاناما نیاز به مقاوم‌سازی و اصلاح دارند، تحقق وعده عبور نفتکش‎های غول پیکر از این کانال به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

دلیل نیاز به مقاوم‌سازی کشتی‎ها  و ابرنفتکش‌ها این است که در این تنگه به جای لوکوموتیو از یدک کش برای کشیدن کشتی‎ها استفاده می شود.

تنها معدودی از کشتی‎هایی که از این گذرگاه عبور کردند اکنون امیدوار به استفاده از این کانال برای دسترسی ارزان تر و سریع تر به بازارهای بین‌المللی هستند و حتی در صورت مقاوم‌سازی کشتی‎ها ، بسیاری از آنها فاقد تجهیزات مناسب پهلوگیری در این کانال هستند.

اگرچه پیش از گشایش کانال، استانداردهای لازم برای عبور از این گذرگاه منتشر شد، عملیات مقاوم‌سازی کشتی‎ها در حالی مطرح شده که صنعت کشتی سازی با فشارهای مالی مواجه است.

منابع مختلف اعلام کردند: هزینه قطعات جدید بین هزار تا سه هزار دلار برای هر کشتی است، اما هزینه های دیگر مربوط به این اقدام بالغ بر 100 تا 150 هزار دلار برآورد می شود.

دانیال آپت، مهندس بازرس شرکت خدمات بازرسی و کنترل کیفیت "دی‌ان‌وی جی‌ال" گفت: شرایط کنونی بازار برای بسیاری از صاحبان کشتی چالش‌برانگیز است و اقدام‌های مقاوم‌سازی، آنها را در فشار مالی قرار می‌دهد.

در حالی که در گذشته هیچ کشتی سوئز‌مکسی قادر به عبور از کانال پاناما نبوده است، اکنون 74 درصد از کشتی‎هایی که دارای تجهیزات مناسب پهلوگیری باشند می توانند از این گذرگاه که در ماه ژوئن امسال افتتاح شد عبور کنند.

بنا به گفته های یک معامله‌گر کشتی، این مسیر به طور قطع به یک گذرگاه تجاری بدل خواهد شد، اما این امر به مرور زمان محقق خواهد شد.

کد خبر 267622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =