۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
  • کد خبر: 267635
عملیات چاه آزمایی لایه نفتی پارس جنوبی اجرا شد

عملیات چاه آزمایی لایه نفتی پارس جنوبی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و با مشارکت شرکتهای ایرانی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، رهام قاسمی، مدیرعامل پترو ایران در نشست تخصصی بررسی دستاوردهای پروژه چاه آزمایی لایه نفتی پارس جنوبی که امروز (چهارشنبه، سوم شهریورماه) با حضور مدیران و کارشناسان برگزار شد، گفت: برگزاری نشستهای مستندسازی در جهت کسب درس آموخته ها از پروژه های مختلف صنعت نفت برای انتقال مدیریت دانش به دیگر شرکتها و پروژه ها بسیار مهم است.

وی، رشد شرکتهای ارائه کننده خدمات تخصصی فنی در صنعت نفت را حاصل اعتماد و تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی دانست و اظهارکرد: اجرای موفقیت آمیز پروژه های سخت و پیچیده از سوی شرکتهای ایرانی مصداق بارز حرکت در مسیر سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل پترو ایران افزود: فضای تحریم سبب شد تا شرکتهای ایرانی با تکیه بر ظرفیتهای موجود بیش از پیش توانمندیهای خود را تقویت کنند.

قاسمی، عملیات اکتشاف، حفاری و تولید نفت و گاز از دریا در صنعت نفت را از سوی شرکتهای ایرانی گامی مهم در مسیر توسعه برشمرد و گفت: امروز شرکتهای داخلی با خدمات خود بخوبی نیازهای صنعت نفت را در بخشهای مختلف برطرف می کنند.

وی با بیان این که محور پژوهش و توسعه برای انجام پروژه های صنعت نفت لازم و ضروری است، اعلام کرد: توجه جدی به ایجاد سیستمهای پایدار و توجه به مبانی طراحی و نرم افزاری و اجرای مدیریت نوین عوامل موفقیت شرکتهای ایرانی در اجرای پروژه های صنعت نفت است.

طرح توسعه و بهره برداری از لایه نفتی میدان گازی پارس جنوبی که مشترک با کشور قطر است با هدف بهره برداری از نفت موجود در این میدان انجام می شود که به لحاظ ویژگی مخزن از پیچیدگی بالایی برخوردار است.

در این نشست مشترک، مدیران و کارشناسان شرکتهای پترو دانیال، پترو ایران و شرکت بین المللی حفاری، برای شناسایی، انتقال تجربیات و بررسی نتایج فنی حاصل از اجرای پروژه چاه آزمایی لایه نفتی پارس جنوبی در یک سال گذشته بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر 267635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =