ایدرو آماده مشارکت در توسعه طرحهای صنایع بالادستی است

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ضمن اشاره به مزیتهای نسبی استان بوشهر و برخورداری آن از بنادر متعدد و حوزه های نفتی گفت: سازمان گسترش، آمادگی دارد در توسعه صنایع پتروشیمی و صنایع بالادستی در این استان مشارکت کند.

به گزارش شانا به نقل از ایدرو، منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که به مناسبت هفته دولت در راس هیئتی به استان بوشهر سفر کرده است در جمع فعالان اقتصادی این استان با تشریح دستاوردهای برجام و نقش آن در صنعت کشور گفت: طی سه سال دولت یازدهم، 4/6 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور صورت گرفته که 1/5 میلیارد آن مربوط به پس از برجام است.

وی با اشاره به پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت تصویب 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای کمک و رونق بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در دولت، افزود: در سال آینده، کشور در شرایط اقتصادی بهتری قرار خواهد گرفت.

معظمی ادامه داد: چند شرکت بزرگ در زمینه تولید خودرو رایزنیهای جدی را با ما آغاز کرده‌اند و بدون تردید تا پایان امسال قراردادهایی را با 4 برند معروف خارجی در صنعت خودرو خواهیم بست.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، صادرات روزانه 2 میلیون و 700 هزار بشکه نفت و میعانات گازی را از دیگر دستاوردهای برجام دانست و ابراز امیدواری کرد که این رقم بزودی به 4 میلیون بشکه صادرات افزایش خواهد یافت.

وی به نقش موثر ایران در منطقه و شرایط مناسب سیاسی اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون به پایداری سیاسی رسیده است و شرایطی در منطقه دارد که قدرتهای بزرگ، این کشور را به عنوان لیدر و هماهنگ کننده در منطقه می‌دانند.

معظمی در خصوص مشکلات فراروی دولت که از گذشته مانده است، عنوان کرد: متاسفانه دولت کماکان درگیر بدهی‌های پرداخت نشده به پیمانکاران است.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ضمن اشاره به مزیتهای نسبی استان بوشهر و برخورداری آن از بنادر متعدد و حوزه های نفتی گفت: سازمان گسترش، آمادگی دارد در توسعه صنایع پتروشیمی و صنایع بالادستی در این استان مشارکت کند.

وی در این نشست همچنین از اعلام آمادگی سازمان گسترش برای تقبل هزینه های که شرکتهای دانش بنیان بابت قراردادهای صنعتی خود با سازمان گسترش منعقد می‌کنند خبر داد و افزود: سازمان گسترش می‌تواند از طریق سازمان مدیریت صنعتی و تعریف دوره های آموزشی بلندمدت و کوتاه‌مدت در حوزه دانش مدیریت، زمینه ارتقای کمی و کیفی مدیران استان بوشهر را فراهم کند.

رئیس ایدرو در این نشست خواستار تشکیل کارگروه مشترک بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی استان بوشهر به منظور تعریف و شناسایی طرحهای صنعتی که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌تواند در آن مشارکت کند.

کد خبر 267645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =