ایران و نیکاراگوئه در بخش انرژی همکاری می کنند

وزیر امورخارجه گفت: همکاری ایران و نیکاراگوا می‌تواند از مشارکت در ساخت کانال بین اقیانوسی تا بخشهای کشاورزی، تولید انرژی، پتروشیمی، بانکی، اعتباری، حمل و نقل، صنایع غذایی و دارویی و حوزه علمی و فناوری را در بر گیرد.

به گزارش شانا به نقل از وزارت امورخارجه، محمدجواد ظریف که در صدر یک هیئت بزرگ سیاسی و اقتصادی در نیکاراگوا بسر می‌برد، امروز (چهارشنبه، سوم شهریورماه) در نشستی با حضور ساموئل سانتوس، همتای نیکاراگوئه‌ای خود در جمع خبرنگاران با بیان این که در شهر زیبا و مقاوم ماناگوا و در میان مردم خوب نیکاراگوا هستم، خوشحالم، گفت: ما برای روابط با آمریکای لاتین و نیکاراگوا اهمیت بسیاری قائلیم، از این رو امروز با یک هیئت بزرگ، امکان برقراری و گسترش مناسبات اقتصادی را در حوزه های مختلف بررسی کردیم.

وزیر امورخارجه افزود: توجه شخص دانیل اورتگا، رئیس جمهوری و حضور مسئولان مختلف نیکاراگوا در نشست مشترک با هیئت ایرانی نشان دهنده اهمیتی است که دولت این کشور به توسعه مناسبات با ایران می‌دهد.

وی تصریح کرد: من اطمینان دارم نتیجه سفر امروز افزون بر تقویت مناسبات بسیار خوب سیاسی و بین‌المللی دو کشور به ایجاد و گسترش همکاریهای تجاری و اقتصادی نیز خواهد انجامید.

ظریف عنوان کرد: همکاری ایران و نیکاراگوا می‌تواند از مشارکت در ساخت کانال بین اقیانوسی تا بخشهای کشاورزی، تولید انرژی، پتروشیمی، بانکی، اعتباری، حمل و نقل، صنایع غذایی و دارویی و حوزه علمی و فناوری را در بر گیرد.

وزیر امورخارجه گفت: زمینه همکاری میان ایران و نیکاراگوا اکنون بسیار آماده است و امیدوارم در این سفر بخشهای خصوصی و دولتی دو طرف گفتگوهای خوبی در زمینه اجرای طرحهای مورد نیاز داشته باشند.

وزیر خارجه نیکاراگوا نیز گفت: شرایط سخت تحریمها علیه ایران سبب شده بود تا سفر هیئت بزرگ سیاسی و اقتصادی ایران به آمریکای لاتین که ما از مدتها پیش منتظر آن بودیم، با تاخیر صورت گیرد.

ساموئل سانتوس افزود: این دیدار خوب و برنامه‌ریزی شده برای تقویت نزدیکی میان ایران، نیکاراگوا و دیگر کشورهای منطقه بسیار موثر است.

وی، سفر هیئت 120 نفره سیاسی و اقتصادی ایران را نشانه آن دانست که مقامها و شرکتهای ایرانی با جدیت قدم به آمریکای لاتین گذاشته‌اند و مصمم هستند روابط خوب خود را با این منطقه توسعه دهند.

وزیر خارجه نیکاراگوا اطمینان داد که به لطف حضور و تلاش هیئت ایرانی و نشستهای موثر آنها، شاهد گسترش روابط ایران با همه کشورهای آمریکای لاتین خواهیم بود.

کد خبر 267646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =