نیروگاه‌های برق‌آبی در اوج تابستان امسال رکوردشکنی کردند

میزان حداکثر توان تولید شده همزمان واحدهای برق‌آبی در روز یکشنبه (12 تیرماه) امسال به میزان 8840 مگاوات رسید که 14 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد که این امر نوعی رکوردشکنی به شمار می رود.

به‌ گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، از مجموع 125 واحد بزرگ، متوسط و کوچک نیروگاه‌های برق‌آبی کشور با ظرفیت اسمی 11 هزار و 354 مگاوات، میزان انرژی معادل 7 میلیون و 906 هزار و 655 مگاوات ساعت تولید شده است.

این میزان انرژی تولید شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال، هشت درصد رشد را نشان می‌دهد.

گزارشها حاکی از این است که میزان حداکثر توان تولید شده همزمان واحدهای برق‌آبی در روز (یکشنبه، 12 تیرماه) امسال به میزان 8840 مگاوات رسید که 14 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

بر این اساس، حداکثر انرژی تولید شده روزانه مربوط به همان تاریخ، رکوردی معادل 100 هزار و 624 مگاوات ساعت را ثبت کرد.  

بر اساس اعلام کارشناسان شرکت مادرتخصصی توانیر، ضریب آمادگی واحدهای برق‌آبی در پیک شبکه امسال حدود 100 درصد بوده که این سطح از آمادگی در مقایسه با سالهای گذشته بی‌سابقه بوده است.

این گزارش می‌افزاید، واحدهای برق‌آبی کشور آمادگی تولید توان قابل اتکای فراتر از 10 هزار مگاوات را در پیک شبکه برق دارند.

شایان یادآوری است که استمرار قابلیت تولید و آمادگی هرچه بیشتر واحدهای برق‌آبی کشور در پیک تابستان سال آینده، نیازمند تزریق به هنگام منابع مالی برای شارژ انبار قطعات یدکی تجهیزات نیروگاهی، اتمام پروژه‌های اولویت‌دار، بهینه‌سازی و انجام تعمیرات بموقع است.

کد خبر 267660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =