نفس راحت پالایشگران نفت جهان پس از چند هفته بحران

آغاز دوران تعطیلی و عملیات نگهداری پالایشگاه‎ها سبب می‎شود بخشی از عرضه مازاد سوخت در جهان کاهش یابد و این مسئله، فشار کنونی بر پالایشگران را کاهش می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، کاهش تولید فرآورده‎های نفتی می‎تواند بخشی از عرضه مازاد بنزین و گازوئیل در بازارهای جهانی را مهار کند و این تحول، به پالایشگرانی که از افت شدید سوددهی خود رنج می‎برند، کمک خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران، تعطیلی دهها پالایشگاه به دلیل عملیات نگهداری فصلی، روند کاهشی سود پالایشی را مهار می‎کند. سود پالایشی از حدود 11 دلار برای هر بشکه نفت در سال 2015 میلادی، به نزدیک صفر در سال 2016 میلادی کاهش یافت.

طبق اطلاعات مؤسسه رویترز و همچنین اعلام معامله‎گران، در میانه ماه سپتامبر سال جاری میلادی، تولید روزانه فرآورده‎های نفتی در قاره اروپا حدود یک میلیون و 100 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

در سطح جهانی نیز پیش‎بینی می‎شود که در دوره یاد شده، حجم کاهش تولید فرآورده‎های نفتی به پنج میلیون بشکه در روز برسد که معادل هفت درصد از کل ظرفیت پالایشی جهان است.

افزون بر این، تعطیلی نابهنگام پالایشگاه‎ها در جنوب آمریکا به دلیل جاری شدن سیل، از دیگر عوامل مؤثر در کاهش عرضه مازاد فرآورده‎های نفتی به شمار می‎رود.

کد خبر 267662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =