۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
  • کد خبر: 267665
دولت یازدهم یک میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کرد

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای بهبود وضع معیشت و اقتصاد مردم گفت: دولت یازدهم بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مرتضی بانک، امروز (چهارشنبه، سوم شهریور ماه) در همایش «تدبیر و امید - امید ملت» در فرهنگسرای خلیج فارس وحیدیه شهرستان شهریار در جمع فعالان سیاسی و اجتماعی افزود: طی هشت سال فعالیت دولت های نهم و دهم 100 هزار فرصت شغلی به وجود آمد اما در طول سه سال، دولت تدبیر و امید توانسته یک میلیون فرصت شغلی پایدار ایجاد کند.

وی دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم در طول سه سال فعالیت را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: نرخ تورم سالانه در دولت گذشته بیش از 44 درصد بود اما امروز به 8.7 درصد کاهش یافته که این نرخ در سال های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بی نظیر است.

بانک ادامه داد: در چهارماه ابتدایی امسال، سه میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به 10 میلیارد دلار برسد.

به گفته وی، رشد اقتصادی چهارماه ابتدایی امسال، پنج درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته که این میزان معادل ایجاد 500 هزار فرصت شغلی جدید در کشور است.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با انتقاد از شایعه سازی مخالفان دولت در زمینه آمار اقتصادی گفت: باوجود ادعای این عده، دولت تدبیر و امید موفق شده که هفت هزار و 500 واحد صنعتی متوسط و کوچک را با حمایت های مالی خود فعال کند.

به گفته وی، دولت در زمانی شروع به کار کرد که فشار تحریم ها و مشکلات اقتصادی زندگی مردم را مختل، فضا بسیار مخرب و به بن بست اقتصادی رسیده بودیم.

بانک با اشاره به خودکفایی ایران در تولید گندم گفت: در زمان شروع به کار دولت یازدهم گندم ذخیره شده در سیلوها تنها پاسخگوی نیاز 18 روز کشور بود اما امروز به مدد تولید سالانه 13 میلیون تن گندم، ذخیره 700 روز مصرف کل کشور را در سیلوها انبار کردیم.

دولت یازدهم فضای تعامل در سیاست داخلی و خارجی را به وجود آورد

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به شرکت پرشور مردم در انتخابات سال 92 و رای آنها به عقلانیت و تدبیر گفت: دولت یازدهم فضایی جدید برای تعامل در عرصه سیاست داخلی و خارجی به وجود آورد.

وی با اشاره به دستاوردهای اجرای برجام و توافق با غرب برای کشور افزود: عده ای توطئه کرده و مدعی شدند برجام ثمره ای برای کشور نداشت اما صادرات روزانه دو میلیون و 400 هزار بشکه نفت به مدد اجرای برجام ممکن شد.

بانک ادامه داد: دولت یازدهم با عقلانیت، تدبیر و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در مذاکرات توانست معادله ظالمانه تحریم را علیه ملت ایران تغییر دهد.

به گفته وی، شعار «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» امروز با تدبیر و سیاست از حالت شعار خارج و چهره ای واقعی به خود گرفته است.

بانک تاکید کرد: امروز تمام دنیا به حقانیت ایران در خصوص استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای اذعان دارند.

وی یادآور شد: برخی از کشورهای همسایه از جمله عربستان و همچنین رژیم غاصب صهیونیستی با سنگ اندازی های بسیار در مسیر مذاکرات ایران با غرب خواهان عدم شکل گیری برجام بودند اما ایران قدرتمند در سایه وحدت، همدلی و با حفظ تمامی خطوط قرمز نظام توانست ریشه تحریم ها را بزند.

معاون کل سرپست نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: وظیفه امروز تمام جناح ها و گروه های سیاسی حفظ وحدت و حمایت از دولت برای نیل به اهداف و حرکت در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب است.

 

کد خبر 267665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =