دالان بوروکراتیک کشور، مانع جذب سرمایه های خارجی است

رئیس مجلس شورای اسلامی، وضع جذب سرمایه های خارجی را در کشور نامناسب توصیف کرد و گفت: دالان بوروکراتیک موجود، از موانع جذب سرمایه است.

به گزارش شانا، علی لاریجانی صبح امروز (پنجشنبه، چهارم شهریورماه) در دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین ضمن تبریک هفته دولت، گفت: هرچند نرخ تورم دورقمی در کشور را مربوط به دوران تحریم می‌دانند، اما در همان مقطع زمانی درآمدهای حاصل از فروش نفت نیز بالا بود و تورم دورقمی در چنین شرایطی، حاکی از روند اشتباه در اداره کشور بود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی، سهم ایران را از سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در بین ۱۸۱ کشور جهان، ۱۶۴ عنوان کرد و گفت: این به معنی برخوردار نبودن از سرمایه های خارجی است.
 
وی با بیان این که ایران در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری نیز در بین ۱۸۷ کشور جهان در رتبه ۱۶۷ قرار دارد، گفت: متأسفانه دالان بوروکراتیک کشور فسادانگیز است و از این رو مردم ترجیح می‌دهند پول خود را در بانک سرمایه‌گذاری کنند.

لاریجانی درباره همکاری دانشگاه و صنعت نیز با بیان این که ایران از بین ۱۴۰ کشور جهان در این زمینه از رتبه ۱۰۲ برخوردار است، افزود: در واقع دنیا فهمیده است برای ترقی باید دانشگاه را مرجع پژوهش‌های تولید قرار دهد.

به گفته رئیس مجلس، آنها هیچ زمانی بودجه دولتی را به دانشگاه نمی‌دهند و دانشگاه منابع خود را از محل پژوهش‌های تولیدی کسب می‌کند، اما ما چون کشور را به صورت نفتی اداره می‌کنیم به دانشگاه برای تحقیق و به تولید‌کننده برای تولید به طور جداگانه پول می‌دهیم در حالی که این دو باید به هم نیازمند باشند.

 

کد خبر 267676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =