هنر دولت، اداره کشور با کمترین درآمد است

در آمد نفتی دولت که در سال 91 حدود 119 میلیارد دلار بود، امسال به 23 میلیارد دلار رسیده و اکنون هنر دولت این است که کشور را با کمترین درآمد اداره می کند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت امروز (پنجشنبه، چهارم شهریورماه) در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشتم شهریور و شهیدان کارمند استان یزد در مسجد روضه محمدیه این شهر افزود: فعال کردن هفت هزار و 500 واحد تولیدی در کشور در همین زمینه بوده است.

به گفته وی، دولت در این زمینه موظف شده 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعال کردن واحدهای تولیدی و خصوصی و همچنین 37 هزار میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی هزینه کند.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: مردم حق دارند شاهد بهبود و رونق اقتصادی باشند و هدف ما این بود که تورم بالای 40 درصد به زیر 9 درصد و رکود منفی 6.8 درصد در فصل بهار امسال به 4.4 درصد مثبت برسد.

نوبخت خاطر نشان کرد: خدمتگزاران دولت در ادامه راه شهیدان رجایی و باهنر خود را مسئول می دانند که شبانه روز برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، در سال 91 درآمد نفتی دولت 119 میلیارد دلار بود و امسال کل در آمد نفتی 23 میلیارد دلار است و این یعنی این که امروز درآمد آنچنانی نداریم و هنر ما این است که بتوانیم با همین درآمد کشور را اداره کنیم.

وی توجه دولت به حوزه سلامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: سالانه چهار هزار و 800 میلیارد تومان فقط برای خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت هزینه شده است و بسیاری از هزینه های بیمارستانی مردم کاهش یافته و این افتخاری برای دولت تدبیر و امید است.

نوبخت خاطرنشان کرد: دولت، یارانه های مردم را قطع نکرد و فقط یارانه افراد پر درآمد قطع شد و 26 هر ماه، این مبلغ بدون تاخیر به حساب مردم واریز می شود.

وی با قدردانی از همراهی مجلس شوای اسلامی گفت: امروز شاهدیم که در مجلس درگیری میان قوا وجود ندارد و شاهد وحدت میان نمایندگان هستیم.

معاون رئیس جمهوری افزود: در سال 93 ، 4.2 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد که الان این رقم به 11 میلیون تن رسیده است.

وی اظهار کرد: 30 میلیارد تومان باید برای این خرید پرداخت شود که تاکنون 6 هزار میلیارد تومان آن را پرداخت کردیم و بقیه هم مجلس کمک کرده و بزودی مطالبات کشاورزان را پرداخت می کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان یزد 950 هزار میلیارد تومان مصوب شد تصریح کرد: سازمان برنامه بودجه موظف است تعهدات ریاست جمهوری را عملی کند و از سازمان برنامه و بودجه استان می خواهیم که این مصوبات را پیگیری کند.


 

کد خبر 267677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =