آسیب پذیری کم ایران از کاهش قیمت جهانی نفت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول، ایران تنها کشور کم آسیب از تکانه های کاهش قیمت نفت جهانی است که این مهم به دلیل شناخت ما از نقاط ضعف دوران تحریم و در پیش گیری راه های مقابله بوده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی طیب نیا امروز (پنجشنبه، چهارم شهریورماه) در آیین افتتاح طرح های عمرانی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در دبیرستان شهید فهمیده تبریز با بیان این مطلب گفت: در شرایط ادامه تحریم ها که شدیدترین کاهش قیمت نفت را شاهد بودیم، اقتصاد ایران با تکیه بر صبوری مردم توانست با عبور از این شرایط سخت، رشد اقتصادی مثبت را تجربه کند.

وی ادامه داد: در مدتی که تحریم های اقتصادی بر کشور تحمیل شده بود شاهد تورم و رکود اقتصادی در کشور بودیم اما به دنبال آن، راه های مقابله با این شرایط شناسایی و پیش گرفته شد.

طیب نیا اظهار کرد:  بر اساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توانستیم بر مشکلات  فائق آییم و ضعف ها و کاستی ها را جبران و در مسیر رشد پایدار حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: امسال همه شاخص های اقتصادی حاکی از شرایط روشن و امید آفرین برای آینده نزدیک ایران است و با همدلی و وحدت برای اعتلای ایران اسلامی کوشش می کنیم.

به گفته طیب نیا، دشمنان نظام که نتوانستند در جنگ هشت سال دفاع مقدس بر اراده این مردم فائق آیند، سعی دارند از طریق شناسایی نقاط ضعف اقتصادی و تحمیل تحریم های بی سابقه، از صبر و پایداری این مردم بکاهند که خوشبختانه ملت ایران اسلامی این بار نیز در جریان جنگ اقتصادی موفق و سربلند بوده است.

وی افزود: امسال سالی است که باید همه تلاش ها معطوف به سیاست های ابلاغی رهبری باشد و مبادا در سال انتخابات گرایش های حزبی و سیاسی منافع ملی ما را تحت شعاع قرار دهد.

طیب نیا تاکید کرد: وظیفه هر ایرانی است که با وحدت و همدلی از توان و دانش و تخصص خود برای اعتلای ایران اسلامی استفاده کند.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: این ملت شایسته وضعیت بهتری است که با همدلی موجود در بین ارکان نظام و با هدایت رهبر معظم انقلاب و مدیریت شایسته رئیس جمهوری اهداف پیش بینی شده دست یافتنی است.

کد خبر 267679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =