بهره مندی از مدیران بومی صنعت نفت در بوشهر افزایش یابد

وزیر نفت از افزایش تعامل فیمابین وزارت نفت با مسئولان استانی بوشهر استقبال کرد و گفت: باید میزان بهره مندی از مدیران بومی صنعت نفت در این استان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بوشهر، بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، چهارم شهریورماه) در دیدار با مدیران و فعالان منتخب اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر بر تقویت تعامل با مسئولان این استان تاکید کرد و درباره حمایت وزارت نفت از فعالیتهای اقتصادی در بوشهر گفت: ما در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.


وی با بیان این که عنوان کردن مطالبی مانند «دود عاید مردم استان بوشهر می شود و طلا عاید دیگران» بی انصافی است، تصریح کرد: این دیگرانی که عنوان می کنید 80 میلیون ایرانی هستند که شما نیز شامل آنها می شوید.


زنگنه افزود: درآمدهای نفتی به جیب وزارت نفت هم نمی رود، بلکه به خزانه واریز و صرف امور کشور می شود.


وی مهمترین کار در بخش نفت استان بوشهر را تربیت نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود با تربیت نیروی انسانی متخصص، بخش عمده ای از مدیران صنعت نفت از بومیان این استان شوند؛ همانگونه که هم اکنون در مناطق نفت خیز جنوب اینگونه است.


وزیر نفت همچنین در پاسخ به یکی از فعالان درباره این که باید 30 هزار نفر بومی استان بوشهر در صنعت نفت استخدام شوند، اظهار کرد: صنعت نفت ظرفیت جذب نیرو ندارد، ضمن این که از نگاه عده ای، کار فقط در سیستم دولتی است و باید این نگاه عوض شود.

 

ممنوعیت تبعیض جنسیتی در فعالیتهای صنعت نفت

 

وی درباره مطالبه نماینده بانوان که خواستار برابری بین زن و مرد در صنعت نفت بود، با بیان این که من جز معدود وزیرانی هستم که یکی از معاونتهای مدیریتی وزارت نفت را به یکخانم سپردم ( اشاره وزیر نفت به انتصاب مرضیه شاهدایی بعنوان مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی است)، به ابلاغ بخشنامه ای  که در آن هرگونه تبعیض جنسیتی را در وزارت نفت به جزموارد خاص همچون سکوها ممنوع کرده است، اشاره کرد و یادآور شد: سال 92 که به وزارت نفت آمدم ورود خانمها به دانشگاه صنعت نفت ممنوع شده بود که به سرعت دستورلغو آن را دادم.


وی با بیان این که تساوی حقوق زنان و مردان دستوری اجرایی نمی شود، اظهار کرد: این موضوع یک مقوله اجتماعی است؛ ضمن این که باید تلاش شود تا در سطح استان به خانمها نیز سمت مدیریتی سپرده شود.

 

به گزارش شانا، مدیران و فعالان منتخب اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر در پایان نشست مشترک با وزیر نفت، از تلاشهای وی قدردانی کردند. 

وزیر نفت پس از این برنامه به صدا و سیمای استان بوشهر رفت و پاسخگوی سوالات آنان شد.

کد خبر 267681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =