مدل جدید قراردادها، روند توسعه صنعت نفت را تسریع می کند

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدل جدید قراردادهای نفتی می تواند روند توسعه صنعت نفت را تسریع کرده و به اهداف توسعه ای پیش بینی شده برساند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بوشهر، سید کمال‌ الدین شهریاری، صبح امروز(پنجشنبه، چهارم شهریورماه) در جلسه شورای اداری این استان که با حضور وزیر نفت برگزار شد، به موضوع قراردادهای نفتی اشاره کرد و با تشبیه کشور به یک خانواده، از نفت بعنوان نان آور این خانواده یاد کرد و افزود: خوشبختانه یا متاسفانه اقتصاد کشور برمبنای منابع نفتی شکل گرفته است و این صنعت باید درآمدزایی کند.

وی با بیان این که صنعت نفت برای درآمدزایی به نوسازی و سرمایه گذاری نیازمند است تا بتواند خدمات لازم را به جامعه ارائه کند، تصریح کرد: برای آقای زنگنه کار ساده ای است که تنها از ظرفیتهای موجود استفاده کند و به سرمایه گذاری و بهسازی این صنعت نپرداخته و آن را به دیگری تحویل دهد، اما دوراندیشی و مسئولیت پذیری ایشان اجازه چنین کاری نمی دهد.

شهریاری با تاکید بر این که وزیر نفت همه خطرها را پذیرفته و به جان خریدند و سابقه درخشان خود را برای احیای صنعت نفت هزینه کردند، گفت: من بعنوان یکی از اعضای قوه مقننه از زحمات ایشان قدردانی می کنم و یک لحظه از حمایتهای خود برای تحقق اهداف صنعت نفت دست بر نمی دارم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تدوین مدل جدید قراردادهای نفتی ایجاد مشارکت بین کشورهای دارنده ذخایر نفتی با کشورهای صاحب فناوری و سرمایه است که منجر به توسعه صنعت نفت خواهد شد.

شهریاری با تاکید بر این که این قراردادها می تواند صنعت نفت را به اهداف توسعه ای  موردنظر برساند، خاطرنشان کرد: نگاه وزارت نفت در دوران کنونی نه تنها احساس مسئولیت و آینده نگری است، بلکه توجه به توسعه و صنعت پایدار است که این نگاه جای قدردانی دارد.

کد خبر 267687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =