برداشت ایران از گاز پارس جنوبی با قطر برابر می شود

وزیر نفت، پارس جنوبی را پیشانی حرکتهای توسعه ای صنعت نفت کشور خواند و گفت: میزان برداشت روزانه ایران از گاز این میدان، اواخر امسال و یا اوایل سال آینده با قطر برابر می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه در دقایق پایانی دیشب (پنجشنبه، چهارم شهریورماه) در جمع مدیران ارشد شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که طی سالهای اخیر با وجود کمبود منابع مالی، تلاشهای زیادی در این منطقه صورت گرفته است، به موضوع تحریمها پرداخت و افزود: اوج تحریمها در این دولت بود و  مسائل مالی، مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد، اما با وجود همه این مشکلات توسعه پارس جنوبی متوقف نشد.

به گفته وزیر نفت، مشکلات مالی صنعت نفت با تدابیر اندیشیده شده، همراهی مجلس و ستاد اقتصاد مقاومتی و در سایه اجرای برجام و آزاد سازی پول نفت کمتر شده است.

زنگنه با بیان این که وعده وزارت نفت به ستاد اقتصاد مقاومتی درباره افزایش تولید گاز در پارس جنوبی محقق شده است، به دیدار  اخیر هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار خدمت مقام معظم رهبری گزارشی از پارس جنوبی ارائه و اعلام کردم میزان تولید از این میدان مشترک گازی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون روزانه  150 میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرده و تا پایان امسال برآورد این است که بیش از 85 میلیون متر مکعب دیگر به این میزان افزوده می  شود.

دقت را فدای سرعت نکنید

وی با بیان این که باید تلاش شود واحد گوگرزدایی و تولید اتان فازهای پارس جنوبی  وارد مدار تولید شوند، بر رعایت مسائل مربوط به محیط زیست در بخشهای مختلف آب، خاک و هوا تاکید کرد.

زنگنه توجه به مسائل ایمنی را ضروری دانست و تصریح کرد: هیچگاه دقت را فدای سرعت نکنید، سرعت زمانی خوب است که همراه دقت باشد.

وزیر نفت سرعت اجرای فازها را در بخش خشکی و دریا مطلوب ارزیابی کرد و افزود: به نقطه ای که می خواستیم رسیده ایم.

زنگنه بر ضرورت توجه به مسئولیت اجتماعی تاکید کرد و بابیان این که باید بنیان این موضوع در دوران توسعه گذاشته شود، خاطر نشان کرد: رعایت این موضوع در زمان بهره برداری سخت می شود و قابل مقایسه با روزهای نخست کار نیست، بنابراین باید از فرصت طلایی دوران توسعه استفاده کرد.

وزیر نفت امروز برای چندمین بار مخالفت خود را با بکارگیری نیروهای اقماری جز در شرایط ضروری اعلام کرد و گفت: باید تلاش کرد مسائل اسکان نیروها حل شود تا آنها در کنار خانواده های خود در محل حضور پیدا کنند و استفاده حداکثری از نیروهای بومی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 267699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =