رفتار بیمه ها با واحدهای پتروشیمی سختگیرانه باشد

وزیر نفت بر توجه به مقوله اچ اس یی و بویژه بخش ایمنی آن در واحدهای پتروشیمی تاکید کرد و خواستار برخورد سختگیرانه بیمه با این واحدها شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بوشهر، بیژن زنگنه دیشب (پنجشنبه، چهارم شهریورماه) ) در جلسه ای که با حضور مدیران عامل صنایع پتروشیمی عسلویه برگزار شد، پس از استماع سخنان برخی از مدیران پتروشیمی، وضع برخی از مجتمع های پتروشیمی این منطقه را مطلوب ارزیابی و بر توجه به مقوله اچ اس یی در این واحدها تاکید کرد و گفت: مجتمع های پتروشیمی، فرصتهای اقتصادی کشور هستند که در صورت رعایت نکردن مبحت اچ اس یی و وقوع حادثه به تهدید تبدیل می شوند.

وی به حوادث اخیر در پتروشیمی ها اشاره کرد و خواستار توجه و سرمایه گذاری در بخش اچ اس یی شد و گفت: بیمه ها باید در بیمه کردن واحدهای پتروشیمی سختگیرانه تر عمل کرده و واحدها را وادار به اجرایی کردن دستورعمل ها کنند.

زنگنه با بیان این که پیشنهاد تشکیل یک واحد تنظیم گر چندی پیش به شورای رقابت ارائه شده است و منتظریم پس از تائید آن را به تصویب دولت برسانیم تا بتوانیم نقشی در این زمینه ارائه کنیم، افزود: البته درباره اچ اس یی دستورهایی داده می شود اما مبنای قانونی محکمی ندارد.

وی با بیان این که صنعت پتروشیمی نقش مهمی در خروج از رکود داشته است، به ظرفیت تولید پتروشیمی در سال 76 اشاره کرد و یادآور شد: ارزش تولید محصولات پتروشیمی در سال 1376 مبلغ یک میلیارد دلار بود که اکنون به 20 میلیارد دلار در سال رسیده است.

به گزارش شانا، وزیر نفت دیروز (چهارم شهریورماه) از پتروشیمی های پردیس، انتخاب، تخت جمشید فارس، بوشهر، کاویان، مروارید، دماوند و مرجان بازدید و پس از آن در جلسه با مدیران پتروشیمی در محل شرکت عملیاتی غیرصنعتی پازارگاد شرکت کرد.

کد خبر 267710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =