ارزش تولید محصولات پتروشیمی ۵ میلیارد دلار افزایش یافت

وزیر نیرو گفت: ارزش تولید محصولات پتروشیمی در کشور در دولت یازدهم پنج میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان امروز ( جمعه، پنجم شهریورماه) پیش از خطبه های نماز جمعه ارومیه در تشریح دستاوردهای برجام، با بیان این که اگر برجام نبود، امروز صادرات نفت ایران به صفر می رسید، افزود: صادرات نفت امسال نسبت به پارسال به 2 برابر افزایش یافته و این بیانگر تلاشهای شبانه روزی دولت تدبیر و امید در اجرای برجام است.

وی ادامه داد: صادرات اورانیوم غنی سازی شده به کشورهای اروپایی و آمریکا نشان دهنده توانایی دیپلماسی ایران و تغییر نگرش نسبت به جمهوری اسلامی ایران است و این نتیجه را مدیون تلاش های شبانه روزی همکاران در وزارت امور خارجه هستیم.

چیت چیان ثابت ماندن نسبی قیمت ارز را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم دانست و گفت: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر امید، قیمت ارز بیش از سه برابر افزایش یافت و این امر سبب شد تا بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با مشکلات جدی رو به رو شوند که خوشبختانه سیاست گذاریهای اقتصادی دولت یازدهم توانست نرخ ارز را ثابت نگه داشته و چرخهای اقتصادی کشور را به حرکت درآورد.

وزیر نیرو کاهش تورم 45 درصدی به زیر 10 درصد را از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید در عرصه اقتصادی عنوان کرد.

وی همچنین با اعلام این که کشور در بحث تولید گندم به خودکفایی رسیده است، گفت: در سال 92 شاهد واردات بیش از 6 میلیون تن گندم به کشور بودیم که با سیاست گذاریهای درست توانستیم در سال جاری ذخیره سازی قابل توجهی از گندم در انبارها انجام دهیم.

وزیر نیرو در رابطه با دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش نیرو اظهار کرد: احداث 21 سد با ظرفیت ذخیره سازی بالغ بر چهار میلیارد معکب آب، مجهز ساختن 150 هزار هکتار از اراضی به آبیاری مدرن، اجرای 12 طرح بزرگ آبرسانی، احداث 6 تصفیه خانه بزرگ آب، بهره برداری از 38 واحد نیروگاهی تولید برق و بهره مندی سه هزار 800 روستا از نعمت آب آشامیدنی از جمله دستاوردهای دولت در حوزه  نیرو بوده است.

وی با اعلام این که تا پایان سال جاری، 2 هزار و 700 روستای دیگر از نعمت آب آشامیدنی لوله کشی شده برخوردار می شوند، افزود: تا پایان امسال، تمامی روستاهای بالای 10 خانوار کشور از نعمت برق بهره مند می شوند.

وزیر نیرو کاهش میزان تلفات برق از 15 به 10.2 درصد را نمونه بارز عمل به اقتصاد مقاومتی در وزارت نیرو اعلام کرد.

وی با اشاره به وضعیت تثبیت شده دریاچه ارومیه گفت: متاسفانه طی 20 سال گذشته تعداد باغات و اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه 2 برابر افزایش یافته و از مرز 500 هزار هکتار گذشته است و نمی توان به کشاورزان گفت که از کاشت محصولات کشاورزی خودداری کنند ولی باید با بهینه کردن نوع آبیاری و تغییر کشت، روند احیای دریاچه ارومیه را سرعت بخشید.

چیت چیان با اشاره به عزم دولت برای احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: با سیاستگذاری های جدید دولت یازدهم امروز شاهد افزایش 55 سانتیمتری آب دریاچه ارومیه هستیم.

کد خبر 267721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =