شرکت ملی حفاری در 3 سال گذشته 551 حلقه چاه حفر کرد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر 551 حلقه چاه به متراژ بیش از یک میلیون و 80 هزار متر از سوی این شرکت در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حیدر بهمنی با گرامیداشت هفته دولت و تجلیل از مقام والای شهیدان رجایی و باهنر، افزود: این شرکت همسو با اهداف و سیاستهای وزارت نفت همه تلاش خود را بکار بسته تا پاسخگوی بخش عمده ای از نیازهای شرکت ملی نفت ایران باشد.

وی با بیان اینکه از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون، ناوگان  شرکت موفق به حفاری و تکمیل  268 حلقه چاه‌های توسعه ای توصیفی، 6 حلقه چاه اکتشافی و 277 حلقه چاه تعمیری شده است، اظهار کرد: این شرکت در زمان حاضر با بهره گیری از  75 دکل خشکی و دریایی، حدود 70 درصد بازار حفاری کشور را در اختیار دارد.

بهمنی به پیوستن پنج دکل حفاری خشکی سنگین در سه سال گذشته به ناوگان حفاری شرکت اشاره کرد و گفت: هم اینک بیش از 20 درصد توان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران در میدانهای مشترک مناطق خشکی و دریایی متمرکز است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اتمام عملیات حفاری در فازهای 17 و 18 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، افزود: در زمان حاضر حفاری 22 حلقه چاه در فاز 14 این میدان با پیشرفت افزون بر 70 درصد به صورت کلید در دست در مراحل اجرایی قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت در عملیات حفاری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی، یاران جنوبی و آذر مشارکت فعال دارد و بیش از 60 حلقه چاه در این میدانها به صورت (EPDS) شامل  طراحی، مهندسی، اجرا، تامین کالا و مواد، ارائه خدمات جانبی و ... حفر و تکمیل کرده است. 

بهمنی اظهار کرد: توانایی ارائه خدمات جانبی همسو با عملیات حفاری از سوی مدیریتهای خدمات ویژه، خدمات فنی چاه و سیمان و انگیزش چاه، وجه تمایز این شرکت در مقایسه با شرکتهای بین المللی در صنعت حفاری به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این خدمات فنی و تخصصی مشتمل بر 20 نوع است که در سه سال گذشته ملی حفاری موفق به ثبت 24 هزار و 490 مورد خدمات جانبی در کارنامه عملکرد خود شد و سهم بسزایی در ارائه این خدمات برعهده دارد. 

وی به اقدامات شرکت ملی حفاری ایران در ارتباط با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: با کاربست شیوه های نوین حفاری و تعامل با شرکتهای متقاضی در سه سال گذشته، حفاری 101 حلقه چاه نفت و گاز به مدت یکهزار و 553 روز زودتر از برنامه تعیین شده از سوی کارفرما به پایان رسید که این موفقیت از نظر ترخیص دکل، تولیدی شدن زودهنگام چاه و ارزش اقتصادی، دارای اهمیت بالایی است.

بهمنی به ایجاد زمینه های همکاری با دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، شرکتهای دانش بنیان، ایجاد مرکز علمی کاربردی حفاری، حمایت مستمر از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی و استفاده از قطعات و تجهیزات ساخت داخل اشاره و نقش این شرکت در تربیت نیروهای فنی حفاری، توسعه فعالیت شهرک های صنعتی، ایجاد فرصت های شغلی و تقویت توان داخلی را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در همین حال افزایش ظرفیت و تقویت ناوگان حفاری در خشکی و دریا، امکانات و تجهیزات مربوط به خدمات جانبی، روزآمد سازی صنعت حفاری و توجه به آموزش کیفی و ارتقاء توان علمی و تخصصی کارکنان را از سرفصلهای برنامه این شرکت عنوان کرد.

وی حمایت از پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی، دانش محوری، تمرکز بر رشد کمی و کیفی، توسعه پروژه های کلید در دست، حضور موثرتر در میدانهای مشترک، ایجاد سیستمهای یکپارچه اطلاعات بر پایه سیستمهای فرآیندگرا، اصلاح ساختار سازمانی در راستای چابک سازی سازمان، رعایت استانداردها و توجه بیش از پیش به حفاظت از محیط زیست را از دیگر برنامه های این شرکت برشمرد.

کد خبر 267733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =