۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر: 267743
ایران به 4 کشور برق صادر می کند

وزیر نیرو گفت: هم اکنون ایران صادرکننده خالص برق به چهار کشور از جمله ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان است.

به‌ گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، حمید چیت‌ چیان، عصر دیروز (جمعه، پنجم شهریورماه) در پایان سفره یکروزه خود به استان آدربایجان غربی در نشستی با خبرنگاران و اصحاب مطبوعات این استان گفت: صنعت آب و برق از صنایع توانمند کشور بوده و تاکنون کشورمان خدمات فنی و مهندسی آب و برق را به بیش از 40 کشور دنیا صادر کرده است.

وزیر نیرو با اشاره به کلنگ‌زنی احداث شبکه آبیاری و زهکشی پیرانشهر، افزود: این شبکه شامل 6 منطقه عمرانی بوده که نزدیک به 13 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اجرا خواهد شد و امید است شاهد تحول از نظر توسعه کشاورزی و بهره‌وری آب باشیم.

وی به اجرای سد سیلوه اشاره و تصریح کرد: از طریق سد سیلوه حدود 95 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه وارد خواهد شد، سراسر آذربایجان غربی یک کارگاه بزرگ برای فعالیتهای موثر در رابطه با مدیریت منابع آب است.

چیت چیان عنوان کرد: امروز تصفیه‌ خانه فاضلاب شهر نقده با ظرفیت 23 هزار مترمکعب در شبانه‌ روز افتتاح و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت، در این طرح قرار است پساب تصفیه شده به سمت دریاچه ارومیه هدایت شود.

وزیر نیرو از افتتاح 16 پروژه در حوزه انتقال و فوق توزیع برق طی هفته دولت با اعتبار هزینه شده 70 میلیارد تومان خبر داد و گفت: هم اکنون 11 پروژه مهم و شاخص با اعتبار 260 میلیارد تومان در دست اجرا بوده که تا سال 95 و 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: طی سالهای 93 و 94 حدود یکهزار و 500 میلیارد تومان در ارتباط با سد و شبکه در آذربایجان غربی هزینه شده، و قرار است در سال 95 نیز یکهزار و 600 میلیارد تومان در این راستا هزینه شود.

چیت چیان تصریح کرد: بناست در هفته دولت 872 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند که از این تعداد 66 روستا در آذربایجان غربی قرار دارد.

کد خبر 267743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =