تایید حضور زنگنه در نشست الجزایر قیمت نفت را بالا برد

سخنان وزیر نفت درباره تایید حضور ایران در سطح وزیر در نشست غیر رسمی اعضای اوپک در الجزایر، بازتابی گسترده در رسانه‎های جهان داشت، به گونه ای که بیش از 40 رسانه مختلف در سراسر دنیا به زبان های مختلف این خبر را مخابره کردند به طوری که قیمت نفت خام در معاملات بازارهای جهانی در پی تایید شرکت وزیر نفت در نشست الجزایر حدود نیم دلار افزایش یافت.

به گزارش شانا، رسانه‎های مختلف شامل شبکه های تلویزیونی، خبرگزاری ها، روزنامه ها و پایگاه های خبری در سراسر دنیا سخنان بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران را درباره آمادگی ایران برای حضور در نشست غیر رسمی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، به طور گسترده پوشش دادند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک، اعلام کرد: ایران آمادگی دارد درباره مسئله «فریز نفتی» با دیگر تولیدکنندگان نفت جهان مذاکره کند، اما این گفتگوها باید در چهارچوب شرایط تعیین شده از سوی این کشور باشد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) اعلام کرد: وزیر نفت ایران قصد دارد در نشست غیر رسمی اوپک در الجزایر شرکت کند.

رویترز همچنین در گزارشی جداگانه، تعیین شرایط ایران برای همکاری با اعضای اوپک را با هدف تثبیت قیمت و بازارهای جهانی نفت خام مورد توجه قرار داد.

طبق گزارش شبکه خبری بلومبرگ، ایران هم حضورش در نشست الجزایر را تایید کرد و از ملاقات و گفت‎و‎‎گوی زنگنه با دبیرکل اوپک در تهران خبر داد.
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نیز نوشت: وزیر نفت ایران در نشست الجزایر شرکت می کند.

شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا نیز به نقل از رسانه‎های ایرانی اعلام کرد جمهوری اسلامی برای ثبات بازار نفت با اوپک همکاری می‎کند.

خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به برنامه ایران برای حضور در نشست الجزایر، از قول وزیر نفت نوشت که ایران خواهان احیای سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام است.

یونایتد پرس اینترنشنال از دیگر رسانه‎های آمریکایی بود که ایران در نشست الجزایر شرکت می کند. این خبرگزاری همچنین به نقل از وزیر نفت اعلام کرد ایران همچنان برای باز‎پس‎گیری سهم خود از بازار جهانی نفت، مصمم است.

روزنامه دیلی استار لبنان نیز در گزارش خبری خود آورد که ایران خواهان احیای سهم از دست رفته خود در بازارهای جهانی نفت خام است.

افزون بر این، روزنامه دیلی میل انگلیس به نقل از زنگنه خبر داد که ایران خواهان میزان سهم بازار نفت خود پیش از اعمال تحریم هاست.

خبرگزاری ترند آذربایجان نیز با بازتاب سخنان زنگنه، نوشت که ایران از طرح فریز نفتی حمایت می کند اما خواهان احیای سهم از دست رفته خود در بازار است.

پایگاه خبری اویل پرایس که از رسانه‎های تخصصی فعال در صنعت نفت به شمار می رود، در گزارشی مفصل به سخنان زنگنه پرداخت و اعلام کرد که ایران برای پیوستن به توافق فریز نفتی شرط گذاشت.

روزنامه هندی اکونومیک تایمز نیز خبر داد ایران شرکت در نشست الجزایر را تایید کرده است و این مسئله احتمال توافق فریز نفتی را افزایش می دهد.

پایگاه خبری فورچون نیز خبر داد ایران در نشست الجزایر شرکت و برای تثبیت بازار نفت با دیگر کشورهای عضو اوپک همکاری می‎کند.

پایگاه خبری ریگ زون نیز در گزارشی اعلام کرد وزیر نفت ایران در نشست بررسی تحولات بازار نفت در الجزایر شرکت می کند.

پایگاه خبری روسی وستنیک کاوکازا نوشت: ایران آماده همکاری با اعضای اوپک است و روزنامه بانکوگ پست تایلند نیز تیتر «ایران خواهان احیای سهم از دست رفته خود در بازار نفت است» را برای گزارش خبری خود درباره این رویداد انتخاب کرد.

پایگاه خبری تمپو اندونزی، که یکی از کشورهای عضو اوپک به شمار می آید، از شرکت ایران در نشست الجزایر خبر داد.

شبکه العربیه نیز که یک رسانه دولتی سعودی است، اعلام کرد که ایران برای حضور در نشست اعضای اوپک در الجزایر شرط گذاشت.

پایگاه خبری ورلد اویل نوشت: ایران به مذاکرات اعضای اوپک در نشست الجزایر می پیوندد، روزنامه کانادایی گلوبال تایمز نیز اعلام کرد که ایران به نشست الجزایر می رود.

رادیو لیبرتی (رادیوی اروپای آزاد) نیز اعلام کرد: ایران حضور در مذاکرات اعضای اوپک در الجزایر را تایید کرد.

طبق اعلام روزنامه جردن تایمز از اردن، ایران به نشست غیر رسمی اعضای اوپک در الجزایر ملحق می شود. پایگاه خبری فیول فیکس نیز نوشت: ایران در نشست اعضای اوپک در الجزایر شرکت می کند.

پایگاه خبری یور میدل ایست خبر داد: ایران به نشست اعضای اوپک در الجزایر می رود. پایگاه خبری فارکس لایو نیز اعلام کرد: ایران در نشست الجزایر شرکت می کند.

در تیتر انتخاب شده از سوی پایگاه خبری اف ایکس امپایر آمده است: وزیر نفت ایران حضور خود در نشست الجزایر را تایید کرد. پایگاه خبری یو او ال اکونومیا نیز این مسئله را مورد توجه قرار داد که ایران به دنبال احیای سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام است.

پایگاه خبری روماندیه نوشت ایران برای مذاکرات اعضای اوپک به الجزایر می رود. پایگاه کونیسانس دز انرژیا به نقل از خبرگزاری فرانسه آورد: وزیر نفت ایران در نشست الجزایر شرکت می کند.

پایگاه خبری لانوتا اکونومیا نوشت: ایران خواهان احیای سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام است. پایگاه خبری سوئیس اینفو نیز اعلام کرد: ایران در نشست الجزایر شرکت می کند.

شبکه خبری بلومبرگ در بررسی پیامدهای سخنان وزیر نفت، نوشت: قیمت نفت در پی تصمیم ایران برای شرکت در نشست الجزایر افزایش یافت.

رسانه‎هایی همچون مورنینگ استار، اف ایکس امپایر، بیزینس ریکوردر، و شیپ اند بانکر نیز تأثیر مثبت سخنان وزیر نفت بر این رویداد را مورد توجه قرار دادند.

کد خبر 267744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =