«رفع ابهام و اثرگذاری» گزارش زنگنه در مجلس واقعیت است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: نمی‌دانم دلیل مواضع آقایان چیست! گزارش وزیر نفت درباره قراردادهای نفتی در مجلس بسیار خوب و اثرگذار بود و ابهامی باقی نگذاشت، منافع ملی در حال قربانی شدن برای کینه‌توزی های سیاسی است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره رایزنی دولت و مجلس درباره قراردادهای نفتی با یادآوری حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته گفت: گزارش وزیر نفت در مجلس بسیار خوب و اثرگذار بود با وجود این فضای رسانه ای منفی علیه دولت فعال است اما واقعیت آن است که وزیر نفت در زمینه قراردادهای نفت گزارش کاملی ارائه کرد و ابهامی درباره موضوع باقی نگذاشت ازاین‌رو نمی‌دانم مواضع این آقایان برای چیست ؟!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان این‌که منافع ملی در حال قربانی شدن برای کینه‌توزی‌های سیاسی است، افزود: رقیبان در میدان‌های مشترک ذخایر کشور را برداشت می‌کنند و بردن و این‌همه سال آقایان سکوت کردند و راه برون‌رفتی ارائه نکردند اما دولت یازدهم برای جلوگیری از غارت ذخایر نفت و گاز کشور راه‌حل ارائه کرده است و هر ایرادی درباره قراردادها بیان شد مسئولان قبول و رفع کردند.

وی گفت: در برخی از میدان‌ها برداشت ایران ناچیز است درحالی‌که طرف دیگر میدان حجم زیادی نفت و گاز استحصال می‌کند حال اگر سرمایه‌گذاری خارجی ورود کند و سهم ایران را تا 50 درصد از میدان افزایش دهد چه اشکالی وارد است!

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه درباره اصلح بخش بنزینی بودجه نیز گفت: هر کالای که دونرخی و یارانه‌ای شد عواید آن نصیب مردم نشد و نفع آن برای دیگران بود و این از معایب دونرخی‌ها بود زیرا افراد دارای توان مالی بیشتر از اقلام یارانه‌ای مانند بنزین بیشتر استفاده می‌کنند این در حالی است که اقشار کمتر برخوردار جامعه که یارانه برای کمک به آنهاست کمتر نفع می‌برند بنابراین یارانه‌ها را قشر برخوردار جامعه استفاده می‌کند و اقشار میانه و پایین‌تر نفعی نمی‌برند.

کد خبر 267777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =