۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
  • کد خبر: 267783
تزریق گاز ترش به ردیف سوم پالایشگاه فاز 19 آغاز شد

تزریق گاز ترش به ردیف سوم شیرین سازی پالایشگاه طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی با ظرفیت روزانه 12.5 میلیون مترمکعب، روز پنجشنبه (چهارم شهریورماه) آغاز شد.

حمیدرضا مسعودی، مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی به خبرنگار شانا گفت: گاز شیرین تولیدی از ردیف سوم پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی با ظرفیت روزانه 12.5 میلیون مترمکعب، پس از انتقال به واحد ارسال گاز به شبکه سراسری تزریق می شود. 

وی با بیان این که تزریق گاز ترش به ردیف سوم پالایشگاه برای شیرین سازی از پنجشنبه هفته گذشته (چهارم شهریورماه) همزمان با بازدید بیژن زنگنه، وزیر نفت از طرحهای توسعه ای پارس جنوبی آغاز شد، اظهارکرد: با اضافه شدن این واحد پالایشی به پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی، امکان شیرین سازی یک و نیم فاز استاندارد معادل تولید روزانه 40 میلیون مترمکعب گاز مسیر شده است. 

فاز ١٩ پارس جنوبی از جمله طرحهای درحال توسعه در میدان مشترک پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه سه میلیارد فوت مکعب گاز است، اردیبهشت و تیرماه امسال ردیفهای چهارم و یک شیرین سازی این فاز با ظرفیت روزانه یک میلیارد فوت مکعب و با برداشت گاز از سکوهای SPD2 و 19A به بهره برداری رسید. 

وزیر نفت هفته گذشته پس از بازدید از طرحهای توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی، پارس جنوبی را پیشانی حرکتهای توسعه ای صنعت نفت کشور خواند و گفت: میزان برداشت روزانه ایران از گاز این میدان، اواخر امسال و یا اوایل سال آینده با قطر برابر می شود.

وی در جمع مدیران ارشد شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که طی سالهای اخیر با وجود کمبود منابع مالی، تلاشهای زیادی در این منطقه صورت گرفته است، به موضوع تحریمها پرداخت و افزود: اوج تحریمها در این دولت بود و  مسائل مالی، مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد، اما با وجود همه این مشکلات توسعه پارس جنوبی متوقف نشد.

زنگنه با بیان این که وعده وزارت نفت به ستاد اقتصاد مقاومتی درباره افزایش تولید گاز در پارس جنوبی محقق شده است، به دیدار  اخیر هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار خدمت مقام معظم رهبری گزارشی از پارس جنوبی ارائه و اعلام کردم میزان تولید از این میدان مشترک گازی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون روزانه  ١٥٠ میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرده و تا پایان امسال برآورد این است که بیش از ٨٥ میلیون متر مکعب دیگر به این میزان افزوده می  شود.

کد خبر 267783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =