نه گفتن به شرایط «توانستن» تحقق «ما می توانیم» نیست

ما در سایه گفتگو و تعامل نیز می توانیم توانایی خود را به اثبات برسانیم و با درآمدزایی بیشتر برای کشور، بنیان های اقتصادی خود را مستحکم تر کنیم، حمل و نقل زیر بنایی کشور را توسعه دهیم و در مسیر برنامه پنجساله ششم توسعه گام های اساسی و عملی بیشتری برداریم و بر سند چشم انداز امیدوارانه تر چشم بدوزیم.

...و یک ملت وقتی که یک مطلب را باور کرد که می‌تواند انجام بدهد، انجام خواهد داد. اساس، باور این دو مطلب است؛ باور ضعف و سستی و ناتوانی و باور قدرت و قوه و توانایی. اگر ملت این باور را داشته باشد که ما می‌توانیم در مقابل قدرتهای بزرگ بایستیم، این باور اسباب این می‌شود که توانایی پیدا می‌کنند و در مقابل قدرتهای بزرگ ایستادگی می‌کنند....

صحیفه امام (ره) جلد ۱۴ - صفحه ۳۰۸

امام (ره) «ما می‌توانیم» را در وجود ملت زنده کرد و توانایی های ذاتی ملت را در عرصه های مختلف به بروز و ظهور رساند.

بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب 14/ 3/ 1392

جمله و شعار «ما می توانیم»  امری صرفا احساسی، زودگذر و نشات گرفته از هیجاناتی آنی نیست. «ما می توانیم» برآمده از عمق اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی است، "ما می توانیم" را ملت در کنار رهبر خود به جان آزمود و اگر نیازموده بود، انقلابی در 57 رخ نمی داد و شاید در نهایت حرکت مردم، شورشی شکست خورده و سرخورده ای بیش نمی شد که امروز در تاریخ سیاسی کشور در چند صفحه بدان پرداخته شود.

با همین «ما می توانیم» و خود باوری خاص ایرانی -اسلامی بود که اکنون انقلاب اسلامی محل توجه اکثریت قریب به اتفاق اندیشمندان حوزه علوم فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است. اساسا «ما می توانیم» ابداع هیچ دولت و هیچ ارگان و حزب و دسته خاصی در کشور نیست و نبوده است بلکه این باوری است که بنیانگذار عظیم ترین نهضت جهانی قرن بیستم آن را به ملت ایران هدیه کرد. امام خمینی(ره) با فهم و درک عمیق و بصیرت تاریخی و فرهنگی خویش «ما می توانیم» را به یکی از راهبردی ترین اصول انقلاب ملت ایران بدل کرد. آنچنان که اگر این «ما می توانیم» نبود، انقلابی هم نبود.

اکنون و در آستانه اجرایی شدن الگوی جدید قراردادهای نفتی در سایه همکاری منطقی و اصولی کارشناسان، متخصصان و نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی، راه برای حرکت در مسیر توانستن هموار می شود و «ما می توانیم» در عرصه عمل بیش از پیش نمایان خواهد شد.

نه گفتن به شرایط «توانستن» تحقق شعار «ما می توانیم» نیست. «ما می توانیم» که میراث خمینی کبیر (ره) و باور ملت ایران است در نفی واقعیت های عینی به اثبات نمی رسد. تعامل با جهان کنونی و بهره برداری هر چه بهتر و بیشتر از منابع نفت و گاز میهن اسلامی برای توسعه و پیشرفت روز افزون، عین توانستن است و تحقق اصیل شعار «ما می توانیم».

«ما می توانیم» در ارتباط عزتمندانه با دیگران و برای گرفتن حقوق و دفاع از منافع ملی معنی می شود، اگر ما بتوانیم حقمان را که حق ملت ایران و نسل های آینده ماست، بگیریم، توانا خواهیم بود، چرا که توانایی در نسبت و ارتباط با امور دیگر معنا دار می شود.

با اجرایی شدن این قراردادها، صنعت نفت به قدرت بیشتری دست پیدا می کند و بسیاری از ظرفیت های بالقوه این صنعت راهبردی بالفعل خواهد شد، فناوری جدید در راه آبادانی کشور به خدمت گرفته می شود و با تحقیق و پژوهش روی آن امکان آموختن بهتر فراهم می آید.

ما در سایه گفتگو و تعامل نیز می توانیم توانایی خود را به اثبات برسانیم و با درآمد زایی بیشتر برای کشور، بنیان های اقتصادی مان را مستحکم تر کنیم.حمل و نقل زیر بنایی کشور را توسعه داده و در مسیر برنامه پنج ساله ششم گام های اساسی و عملی بیشتری برداریم و بر سند چشم انداز امیدوارانه تر چشم بدوزیم.

«ما می توانیم» اساس و بنیان کار الگوی جدید قراردادهای نفتی است زیرا با بهره برداری کارشناسانه و تعامل های منطقی از امکانات تخصص هایی مانند مهندسی، اقتصاد، حقوق، روابط بین الملل و ... راهگشای توانمندی ها و پیروزی های آینده میهن اسلامی مان است. نه گفتن و رد کردن الگوی جدید قراردادهای نفتی بستن راه توانایی های آینده است و اینجاست که به این شعار اصیل انقلاب اسلامی خدشه وارد می شود. پس نه گفتن به شرایط «توانستن» تحقق «ما می توانیم» نیست.

کد خبر 267789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =