شرکت ملی نفت ایران، پرونده نفتکشها را پیگیری می کند

مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران گفت: این شرکت با هماهنگی دادستانی، درصدد پیگیری مطالبات خود در زمینه نفتکشهایی است که اخیرا از آن به عنوان نفتکشهای گم شده یاد می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، علی اکبر ماهرخ زاد امروز (شنبه، 6 شهریورماه) در حاشیه نشست آموزشی صنعت نفت با موضوع «مدل جدید قراردادهای نفتی» در جمع خبرنگاران گفت: شرکت ملی نفت ایران، زمانی که مطالبات خود را از یک شرکت خارجی پیگیری می کرد، با این پاسخ روبرو شد که آن شرکت بدهی خود را در قالب تحویل نفتکش پرداخت کرده و این در حالی است که نفتکشهای مزبور تاکنون در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران با هماهنگی دادستانی، بررسی ماهیت و پیگیری این موضوع را در داخل و خارج از کشور در دستور کار قرار داده است.

ماهرخ زاد درباره آخرین وضع پرداخت بدهی بابک زنجانی به شرکت ملی نفت ایران گفت: تنها اقدامی که در این زمینه انجام شده، اموالی از متهم است که ارزیابی و کارشناسی شده و در حال انتقال به این شرکت است.

وی تصریح کرد: این اموال بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان برآورد شده است و با احتساب این 2 هزار میلیارد تومان، متهم حدود هشت هزار میلیارد تومان دیگر به نفت بدهکار است.  

مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره بحث حاکمیت ایران در قراردادهای جدید نفتی و ماهیت کمیته مشترک JMC در این مدل قراردادی، با تاکید بر این که این 2 مبحث کاملا مجزا هستند، عنوان کرد: حاکمیت بر منابع نفتی و گازی کشورمان بر اساس قانون، در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و وزارت نفت به نمایندگی از دولت، این حق حاکمیت را اعمال می کند.

وی با بیان این که تشکیل کمیته مشترک نیز در قراردادهای بیع متقابل دیده شده و رویکرد تازه ای نیست، ادامه داد:  طبق روال، نحوه اجرای قرارداد و بودجه بندی سالانه و تمام فرایندهای اجرایی کار و هزینه کرد پروژه در این کمیته بررسی می شود؛ علاوه بر این که تصمیمات اتخاذ شده در این کمیته، باید به تایید شرکت ملی نفت ایران نیز برسد.

کد خبر 267796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =