۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
  • کد خبر: 267804
تاثیر مثبت پالایش نفت شیراز بر شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار باوجود تاثیر مثبت نماد پالایش نفت شیراز و برخی نمادهای دیگر بر این شاخص، در پایان معاملات امروز با 324 واحد نزول در ارتفاع 77 هزار و 757 واحدی ایستاد.

به گزارش شانا، معاملات بازار بورس امروز (شنبه، ششم شهریورماه) در شرایطی آغاز شد که بازار افزایش قیمت فلزات اساسی و طلا در بازار های جهانی را تجربه کرد و شاید یکی از مهمترین دلایل این افزایش نرخ، سخنرانی رییس فدرال رزرو بود که از عدم تعیین زمان افزایش نرخ بهره دلار خبر داد.

سرمایه گذاران بورسی در حالی روابط قیمت سهام و رخدادهای بین المللی را دنبال می کنند که در عالم واقع این روابط بر بازار تاثیرگذار نیستند و بازار این محصولات در ایران بنا به دلایل مختلف با حرکت بازار های جهانی همسو نیست.

در گروه محصولات شیمیایی که اکثر نمادها روز متعادل و منفی را پشت سر گذاشتند نمادهای مارون و شپترو با صف خرید به کار خود پایان دادند و نمادهای زنجان ، شپارس ،شپمچا ،شفن، شیراز، شلعاب، پاکشو و فارس بیشترین افت قیمت را ثبت کردند.

در گروه فرآورده های نفتی، معاملات منفی بود به طوری که تنها نماد مثبت این گروه نماد شراز(پالایش نفت شیراز) بود و بقیه نمادها با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز، با 324  واحد نزول در ارتفاع 77 هزار و 757 واحدی ایستاد. حجم معاملات بورس به استثنای معاملات بلوکی به 584 میلیون سهم، ارزش معاملات 110 میلیارد تومان و ارزش بازار به 322 هزار میلیارد تومان رسید . بیشترین تاثیر منفی در شاخص بورس را نماد های وغدیر، فولاد، فارس، وخاور، کچاد، شپنا و شبندر داشت. بیش از 60 درصد از نمادهای بورسی امروز را با کاهش قیمت پشت سر گذاشتند.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز، با 9.69 واحد افزایش نسبت به روز گذشته در رقم 808  واحد جای گرفت. بیش از 50 درصد از نمادهای فرابورسی امروز را با کاهش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات فرابورس به استثنای معاملات بلوکی به 115 میلیون سهم، ارزش معاملات به 51.1 میلیارد تومان و ارزش بازار به 52  هزار میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت در شاخص فرابورس را نماد های مارون، ذوب، هرمز، میدکو و دماوند و بیشترین تاثیر منفی در شاخص را نماد های شتران و شاوان داشت.

کد خبر 267804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =