مناطق نفتخیز جنوب روزانه حدود 3 میلیون بشکه نفت تولید می کند

تولید نفت خام در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در مرز 3 میلیون بشکه در روز تثبیت شده است.

به گزارش شانا، بیژن عالیپور در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته دولت با تشریح دستاوردهای این شرکت، مهمترین دستاورد بازگشت به سقف تولید پیش از تحریمها دانست.

وی گفت: در دوره تحریم و در پسابرجام بر اساس یک برنامه مدون و با لحاظ همه جوانب، اقدامهایی صورت گرفت که توانستیم به تولید پایدار در کوتاه ترین زمان ممکن دست یابیم که برای بیشتر کشورهای تولید کننده نفت مایه شگفتی بود.

وی افزود: این شگفتی از آنجا حاصل شد که این کشورها به توان داخلی ما و ظرفیت بومی سازی در تدوین دانش فنی و ساخت تجهیزات پیشرفته مورد نیاز صنعت اشراف نداشتند.

عالیپور با اشاره به دیگر اقدام های این شرکت در دولت یازدهم گفت: در این مدت بخش مهمی از پروژه های نیمه تمام،  تکمیل و راه اندازی شده و تعدادی نیز در آستانه راه اندازی است. همچنین بخش مهمی از خطوط لوله، تاسیسات و واحدهای فرآورشی در زمان کاهشهای تکلیفی  تعمیر اساسی، بازسازی  و ایمن سازی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نمایشگاه هفته دولت با عنوان «دستاوردهای دولت یازدهم در خوزستان» بعدازظهر جمعه (پنجم شهریور) با حضور استاندار، مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و جمعی از نمایندگان مجلس شورای افتتاح شد.

کد خبر 267807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =