ایران و روسیه برای نخستین بار در ساخت دکل حفاری دریایی همکاری می کنند

مدیرعامل شرکت کراسنای باریکادی با اشاره به امضای قرارداد یک میلیارد دلاری ساخت پنج دستگاه دکل حفاری دریایی با شرکت تسدید، اظهارکرد: این قرارداد نخستین همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه ساخت دکل دریایی است.

به گزارش خبرنگار شانا، الکساندر ایلیچوف، عصر امروز (شنبه، 6 شهریورماه) در حاشیه امضای قرارداد ساخت پنج دستگاه دکل حفاری دریایی با شرکت توسعه سازه های دریایی (تسدید)، اظهارکرد: کراسنای باریکادی نخستین شرکت در شوروی سابق بود که در سال 1970 به ساخت دکل حفاری دریایی اقدام کرد و اینک نیز پروژه های فراوانی را اجرا می کند.

وی با بیان این که کراسنای باریکادی اکنون با بیشتر کشورهای ساحلی دریای خزر همکاری داشته است، ادامه داد: امضای این قرارداد، نخستین همکاری مشترک کراسنای باریکادی با ایران است که اتفاق مهمی برای ایران و روسیه به شمار می رود. 

مدیرعامل شرکت کشتی سازی کراسنای باریکادی با اشاره به توسعه روابط و همکاری میان ایران و روسیه ادامه داد: شرکتهای ما نیز با امضای این قرارداد، از توسعه روابط میان دو کشور حمایت می کنند.

ایلیچوف درباره ارزیابی خود از شرکتهای ایرانی در بخش فراساحل، گفت: اظهارنظر در این باره زمان می برد اما با توجه به بازدیدی که از یارد شرکت ایزوایکو در خلیج فارس داشتیم می توانم بگویم که کارخانه خوبی دارند ضمن این که بسیار خوشحال هستیم که با شرکت تسدید برای ساخت پنج دستگاه دکل حفاری دریایی به توافق رسیدیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که شرکت کراسنای باریکادی تا چه حد متعهد به اجرای این قرارداد است و اگر تحریمها دوباره برگردد آیا حاضر به همکاری با ایران خواهد بود، اظهارکرد: تحریمها تاثیر زیادی روی مذاکرات ما ندارد، زیرا خود را یک بنگاه اقتصادی می دانیم و این را هم درک می کنیم که باید کار را انجام دهیم. 

مدیرعامل شرکت کراسنای باریکادی به تجربه ای که این شرکت هنگام فروپاشی شوروی سابق داشت اشاره کرد و افزود: آن زمان در حال ساخت شناوری در دریای سیاه بودیم که مصادف شد با فروپاشی شوروی، اما صرفنظر از مشکلات اقتصادی و سیاسی این امر، پروژه خود را به صورت صد در صد تحویل دادیم. 

ایلیچوف ادامه داد: هم اکنون نیز با استفاده از فرصت طلایی به وجود آمده در روابط میان ایران و روسیه، امیدواریم امضای این قرارداد نتایج خوبی برای هر 2 کشور به همراه داشته باشد.

وی همچنین درباره مذاکره با ایران برای ساخت دکل در دریای خزر، نیز گفت: مذاکرات اولیه ای را برای ساخت دکل در مناطق جنوبی دریای خزر داشته ایم که به نتیجه نرسید اما از پیشنهادهای جدید برای ساخت دکل در این منطقه استقبال می کنیم و آماده همکاری با ایران هستیم. 

کد خبر 267824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =