کاهش وابستگی بودجه به نفت از مهمترین اقدام های دولت یازدهم است

استاندار خراسان رضوی گفت: کاهش وابستگی بودجه به نفت از مهمترین اقدامهای دولت تدبیر و امید بوده که سبب افزایش صادرات غیر نفتی نسبت به واردات شده است.

به گزارش شانا، علیرضا رشیدیان روز شنبه (ششم شهریورماه) در نشست گفتگوی دولت با بخش خصوصی در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: رسیدن به این موقعیت به اندازه ای مهم است که باید برای آن جشن ملی گرفت.

وی اظهار کرد: هم اکنون بار دیگر کشور به خودکفایی در گندم رسیده و استان خراسان رضوی نه تنها به اندازه یک سال بلکه تا 17 ماه ذخیره گندم دارد که نیاز استان را کفایت می کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط بین المللی به نسبت کاهشی که کشورهای همسایه ما در حوزه صادرات داشته اند تراز مثبت صادرات به واردات در کشور ما حفظ شده است.

وی اظهار کرد: رشد اقتصادی کشور که در سالهای 91 تا 92 منفی بود اما رشد مناسبی یافت و هم اکنون به رشد اقتصادی 4.4 درصدی رسیده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در جذب سرمایه خارجی در مجموع از پارسال تاکنون 460 میلیون دلار در این استان سرمایه گذاری شد که نشان می دهد موتور حرکت تولیدی در خراسان رضوی در حال راه افتادن است.

وی حرکت دولت برای واگذاری اختیارات به استانها را نوید بخش توصیف کرد و گفت: امید است این حرکت مسیر خود را با قوت و سرعت تداوم بخشد.

 

کد خبر 267825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =