طرحهای گازرسانی شهرستان سنندج به بهره برداری رسید

طرحهای گازرسانی شهرستان سنندج استان کردستان همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار، فرماندار و تعدادی از مدیران استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش شانا، سید امیر رضوی، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در آیین افتتاح طرحهای گازرسانی روستایی شهرستان سنندج گفت: هدف از افتتاح این طرحها افزایش ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی استان و گازرسانی به مناطق محروم و دور افتاده است تا ضریب رفاه شهروندان در روستاهای استان کردستان ارتقا یابد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان این که عملیات اجرای این پروژه ها در کمترین زمان ممکن به پایان رسید، افزود: هیچ پروژه ای به پایان نمی رسد مگر این که دیگر اداره های استان همکاری داشته باشند و از همکاری همه مسئولان در بهره برداری از پروژه های گازرسانی قدردانی می کنم.
 
وی با بیان این که استان کردستان دارای یکهزار و 703 روستاست که قابلیت گازرسانی به یکهزار و 503 روستا وجود دارد، اظهار کرد: تا پیش از آغاز هفته دولت امسال، 988 روستای استان از مزایای گاز طبیعی برخوردار بود که با افتتاح 48 پروژه گازرسانی در این ایام، این تعداد به بیش از یکهزار و 36 روستا رسید.
 
رضوی ادامه داد: 355 روستا از مجموع روستاهای متصل به شبکه در دولت یازدهم از مزایای گاز برخوردار شده اند که این تعداد شامل 34 درصد روستاهای بهره مند از گاز استان می شود.
 
وی با اشاره به این که برای گازرسانی به روستاهای استان در مجموع هشت هزار و 450 کیلومتر شبکه و 238 هزار انشعاب نصب شده است، گفت: هزینه نصب هر انشعاب با احتساب روستاهای مسیر به طور میانگین برای هر انشعاب روستایی 6 میلیون تومان برای شرکت گاز استان هزینه در بر داشته است .
 
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه به روستاهای فاقد گاز اشاره و اعلام کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی در 55 روستا در حال اجراست، 71 روستا در مرحله مناقصه و طراحی شبکه گازرسانی برای 304 روستای دیگر نیز در دست اقدام است.
 
وی یادآور شد: هم اکنون 437 هزار مشترک خانگی، عمومی و صنعتی این استان از مزایای گاز طبیعی برخوردارند.
کد خبر 267835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =