گازرسانی به 2 شهر و 328 روستای خراسان رضوی در دولت یازدهم

طرحهای گازرسانی به دو شهر، 328 روستا و 23 جایگاه سی ان جی استان خراسان رضوی در سه سال گذشته به بهره برداری رسیده اند.

حبیب ا... صادقی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با اشاره به مصرف سالانه 11 میلیارد مترمکعب گاز در بخشهای مختلف نیروگاهی، خانگی، عمومی، تجاری، صنعتی و حمل و نقل به خبرنگار شانا گفت: این شرکت در دهه چهارم فعالیت خود مسئولیت گازرسانی به بیش از دو میلیون مشترک را در سطح استان خراسان رضوی بر عهده دارد.
 
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با تشریح فعالیتهای این شرکت طی سه سال فعالیت دولت یازدهم، افزود: در این مدت پنج هزار و 100 کیلومتر شبکه گذاری و 72 هزار انشعاب در سطح استان اجرا و نصب شده است.
 
وی همچنین از اشتراک پذیری 260 هزار مشترک در بخشهای مختلف مصرفی استان خراسان رضوی در دولت تدبیر و امید خبر داد و اعلام کرد: 155 هزار خانوار در استان خراسان رضوی در قالب 328 روستا و دو شهر تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته‌اند.
 
صادقی، تامین گاز مصرفی بخش حمل و نقل را از سیاستهای مهم شرکت گاز عنوان کرد و گفت: در این راستا 23 جایگاه جدید در استان به بهره‌برداری رسیده است.
 
مدیرعامل گاز خراسان رضوی یادآور شد: در سه سال گذشته 23 هزار و 200 واحد مسکن مهر در این استان تحت پوشش خدمات گازرسانی قرار گرفته‌اند.
 
وی با تاکید بر اهمیت مصرف گاز طبیعی در صنایع، اظهار کرد: در این سه سال عملیات گازرسانی به 477 واحد صنعتی اجرا شده که این فعالیتها سبب جایگزینی 375 هزار مترمکعب گاز با سوختهای مایع شده که این روند بی شک نقش تاثیرگذاری در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی داشته است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با بیان این که در هفته دولت امسال عملیات گازرسانی به 37 روستا با اعتبار 220میلیارد ریال به پایان رسید، تاکید کرد: در این ایام، 21 واحد صنعتی استان نیز به مشترکان گاز طبیعی افزوده خواهند شد.
 
وی با اشاره به برنامه‌های آینده این شرکت در حوزه گازرسانی، اعلام کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی به 70 روستا و دو شهر همت آباد و ریوش در حال اجراست که با پایان کار، 102 هزار خانوار جدید به مشترکان شرکت گاز افزوده می شوند.
 
وی، جمعیت برخوردار از مزایای گاز طبیعی را در بخش شهری 99.7 و در بخش روستایی 67 درصد عنوان کرد و گفت: با اجرای برنامه‌های گسترده و منظم شرکت گاز استان خراسان رضوی در حوزه گازرسانی به روستاهای واجد شرایط تا پایان سال 96، شاهد برخورداری 100 درصدی نقاط شهری و 88 درصدی روستایی خراسان رضوی خواهیم بود.
 
اختصاص 10 درصد گازبها به طرح محرومیت زدایی از روستاها
 
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی یادآور شد: 10 درصد گازبهای مشترکان برای گازرسانی به روستاهای واجد شرایط برخوردار از مزایای گاز طبیعی هزینه می‌شود.
کد خبر 267846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =