روابط اقتصادی ایران و استرالیا باید گسترش یابد

رئیس‌ جمهوری دوره پسابرجام را فرصتی جدید برای توسعه و تعمیق همکاریهای تهران، کانبرا برشمرد و گفت: 2 کشور ایران و استرالیا باید هرچه بیشتر از این فرصت در جهت منافع 2 ملت و اهداف مشترک بهره گیرند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، هفتم شهریورماه) هنگام دریافت استوارنامه آیان دیوید گرنج بیگز، سفیر جدید استرالیا در تهران، گفت: 2 کشور با وجود داشتن روابط سیاسی دوستانه، تاکنون نتوانسته‌اند به خوبی از امکانات و توانمندی‌های مشترک در حوزه های اقتصادی استفاده کنند.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به اهمیت روابط بانکی برای توسعه سطح همکاری‌های اقتصادی افزود: باید هر 2 کشور در زمینه توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و تجاری در چارچوب منافع ملی و مشترک تلاش کنند.

آیان دیوید گرنج بیگز، سفیر جدید استرالیا در تهران نیز با اشاره به نزدیک بودن پنجاهمین سالروز شروع روابط دیپلماتیک مستمر بین جمهوری اسلامی ایران و استرالیا، گفت: خوشحالیم که همواره در کنار شما بوده‌ایم و اکنون پس از رفع تحریمها فرصت و زمان بسیار مناسبی است تا روابط تجاری و اقتصادی 2 کشور بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر جدید استرالیا با اشاره به ضرورت آغاز فعالیت کمیسیون مشترک تجاری ایران و استرالیا و همچنین سفر آینده وزیر تجارت این کشور به ایران، گفت: این فرصتی مناسب برای ارتقا و گسترش روابط بین مردم 2 کشور است.

کد خبر 267888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =