روابط خوب و مستحکم ایران و ونزوئلا تداوم می یابد

وزیر امورخارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران به روابط خواب و مستحکم خود با ونزوئلا که یادگار هوگوچاوز و سیاستهای انقلابی و استقلال طلبانه وی است، با قوت ادامه خواهد داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، امروز (یکشنبه، هفتم شهریورماه) در همایش بررسی فرصتهای اقتصادی مشترک ایران و ونزوئلا که در محل وزارت امورخارجه این کشور برگزار شد، گفت: مردم ایران و ونزوئلا در طول سالیان دراز در برابر فشارهای خارجی و قدرتهای سلطه‌گر مقاومت کرده و خاطره خوبی از همبستگی با یکدیگر را به یادگار گذشته‌اند.

وی، روابط گرم و صمیمانه 2 کشور را ناشی از سیاستهای استقلال طلبانه و مقاومت مردم آنها دانست و افزود: این روابط سیاسی مستحکم با تقویت همکاری‌های اقتصادی که در طول سالیان گذشته میان آنها شکل گرفته است می‌تواند گسترده‌تر گذشته ادامه یابد.

ظریف با اشاره به حضور مسئولان مختلف دولتی و فعالان بخش خصوصی 2 کشور در این نشست، تصریح کرد: ما برای تقویت روابط با آمریکای لاتین بویژه کشورهای مترقی و صلح خواه منطقه این سفر را انجام داده‌ایم و به همین دلیل امروز در ونزوئلا هستیم.

وزیر امورخارجه با اشاره به حضور نمایندگان بانکی، کشتیرانی، ضمانت صادرات، پتروشیمی، کشاورزی، نفت، انرژی و سایر دستگاه‌های دولتی در ترکیب هیئت همراه خود گفت: آنها آمادگی دارند با همتایان خود در ونزوئلا برای گسترش همکاری‌ها گفتگو کنند.

دلسی رودریگز، وزیر امورخارجه ونزوئلا نیز در این همایش سفر ظریف و هیئت بزرگ همراه او را نشان دهنده روابط مستحکم و راهبردی دانست که از زمان هوگو چاوز میان تهران، کاراکاس وجود دارد.

وی افزود: ما نه تنها 2 کشور عضو و فعال در برخی مجامع بین‌المللی نظیر اوپک و جنبش عدم تعهد هستیم، بلکه روابط 2 جانبه و چندجانبه قوی با یکدیگر داریم و باید آنها را گسترش دهیم.

در ادامه این همایش وزیر اقتصاد ونزئلا دیدگاه‌های خود را درباره چگونگی تقویت همکاری‌های 2 کشور در حوزه های مختلف بیان کرد و پس از آن اعضا هیئت ایرانی با وزیران و نمایندگان اقتصادی ونزوئلا در قالب 8 کمیسیون به بررسی راه‌های گسترش روابط پرداختند.

کد خبر 267890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =