پایانه نفتی ترکمنستان در مرز با افغانستان تکمیل می‌شود

ساخت پایانه دریافت، ذخیره‌سازی و تحویل فرآورده‌های نفتی ترکمنستان در مرز با افغانستان در مراحل پایانی آن است.

به گزارش خبرگزاری ترند، منابع خبری ترکمنستان اعلام کردند که ساخت پایانه دریافت، ذخیره سازی و تحویل فرآورده‌های نفتی با ظرفیت 540 هزار تن در منطقه گمرکی امام نظر واقع در آتامرداد ولایت لباپ این کشور، در مراحل پایانی خود قرار دارد.

پایانه نفتی ترکمنستان در مرز افغانستان را بنیاد ترکمن گوندوغار نبیت گورلوشیک اجرا کرد. ساخت این تأسیسات به ترکمنستان امکان می‌دهد تا حجم صادرات فرآورده‌های نفتی خود را به دیگر کشورها افزایش دهد و این کشور، که سیاست بی طرفی را دنبال می کند، همواره به دنبال همکاری با همسایگان خود با تضمین منافع مشترک است.

گزارش ماهانه بی پی نشان می‌دهد که میزان تولید نفت ترکمنستان در سال 2015 میلادی با پنج درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن، به 12 میلیون و 700 هزار تن رسید؛ همچنین سهم ترکمنستان در تولید نفت جهان در سال 2015 میلادی 0.3 درصد نسبت به سال 2014 میلادی افزایش یافت.

شرکت‌هایی از جمله بورن انرژی (زیرمجموعه انی ایتالیا)، میترو اینترنشنال اتریش، دراگون اویل امارات و پتروناس مالزی در قالب قراردادهای پی اس ای (تولید نفت در بخش ترکمنی دریای خزر) در بخش ترکمنی دریای خزر به فعالیت در زمینه اکتشاف و تولید نفت می‌پردازند.

کد خبر 267892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =