۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
  • کد خبر: 267900
وزیر نفت فردا به خوزستان می رود

وزیرنفت صبح فردا (دوشنبه، هشتم شهریورماه) به استان خوزستان می رود؛ دیدار با فعالان بخش خصوصی و حضور در نشست تخصصی نفت جزو برنامه های وی در این سفر یکروزه است.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه فردا صبح (دوشنبه، هشتم شهریورماه) سه روز بعد از بازدید از طرحهای پتروشیمی و فازهای پارس جنوبی در عسلویه به اهواز می رود.

دیدار با فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران، شورای برنامه ریزی استان خوزستان، حضور در همایش خوزستان و دولت یازدهم، جلسه تخصصی نفت (گزارش عملکرد تولید)، حضور در سیمای خوزستان از برنامه های سفر یک روزه وزیر نفت به استان خوزستان است.

زنگنه در دیدارهایی که در بوشهر و عسلویه داشت بر ضرورت توجه به محیط پیرامونی تاکید کرد و با بیان این که هم اکنون کشوری در منطقه وجود ندارد که به اندازه ایران امنیت و ثبات داشته باشد، نقش مقام معظم رهبری را به عنوان فرمانده نیروهای مسلح برای امنیت کشور تعیین کننده دانسته و گفته بود: وقتی در کشوری ثبات وجود داشته باشد، افزون بر شرکتهای داخلی و جذب سرمایه مردمی امکان جذب سرمایه خارجی هم میسر می شود.

وی با بیان این که اتکای اصلی ما در رشد و توسعه اقتصادی، به مردم و باورمان است، اما در این مسیر باید از سرمایه های خارجی استفاده کرد و اقتصاد آنها را نیز باید به خود وابسته کنیم، به مقوله امید در جامعه اشاره کرده و افزوده بود: جامعه ناامید نمی تواند کاری انجام دهد و هر کسی امید مردم را تضعیف کند، همسو با کسانی حرکت کرده است که نمی توانند اقتدار ایران را ببینند.

زنگنه همچنین در این دیدارها به کارهای مهم انجام شده در دولت یازدهم اشاره کرد و با بیان این که کارهای بزرگی در بخشهای مختلف اقتصادی و غیراقتصادی انجام شده، به مقوله تورم پرداخت و یادآور شده بود: من با سابقه بیش از ٢٠ سال در بخش اجرایی گمان نمی کردم بتوان تورم را مهار کرد، تورمی که بیش از ٤٠ درصد بود و هم اکنون تک رقمی شده است.

وزیر نفت در ادامه به کاهش درآمدهای نفتی ناشی از کاهش قیمت نفت اشاره کرده و یادآور شده بود: همزمان با کاهش قیمت نفت، عده ای عنوان کردند ایران نباید تولید نفت خود را افزایش دهد زیرا منجر به کاهش بیشتر قیمت خواهد شد که البته من با این موضوع موافق نبودم و اعلام کردم حتی اگر قیمت نفت به ٢٠ دلار برای هر بشکه برسد، ایران باید سهم خود را از بازار نفت پس گیرد.

کد خبر 267900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =