اهداف اقتصاد مقاومتی در نفت و گاز گچساران محقق شد

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی با 78 هزار مورد فعالیت‌های تعمیراتی، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیرمترقبه و پیشگیرانه در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا، محمد شهبازی اظهار کرد: 78 هزار و 541 فقره درخواست کار تعمیراتی اعم از پیشگیرانه، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیر مترقبه در اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران انجام شده است.

وی با بیان این که انجام کارهای تعمیراتی و اصلاحیه‌ها نقش موثری در اقتصاد مقاومتی، تولید و حفظ محیط زیست اطراف تأسیسات نفتی داشته است، گفت: در همین راستا 668 مورد اصلاحیه در واحدهای مختلف انجام شده و تعداد 250 مورد درخواست به این اداره ارجاع شده است.

شهبازی، تعویض و بهینه‌سازی کنترل توربین‌های رولز رویس ایستگاه‌های تقویت گاز (ردیف c-104 فشار ضعیف گچساران 1، ردیف c-101A و C-101B فشار قوی گچساران، ردیف‌های C-702A و C-702C واحد فشار ضعیف گچساران 3 و ردیف‌های C-403 وc- 405 فشار ضعیف گچساران 4 را از دیگر عملیات‌های موفقت آمیز این اداره عنوان کرد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: انجام تعمیرات اساسی کارخانه‌های گاز و گاز مایع 900، فشار قوی سیاهمکان، تقویت گاز بینک و گاز و گاز مایع 1300 سیاهمکان در بخش‌های مختلف نظیر برق، ابزار دقیق، بخشی از مکانیک رله‌های حفاظتی و تعمیرات کلی مکانیک در این شرکت موجب جلوگیری از خروجی ارز و حمایت از صنایع شرکت‌های ایرانی شده است.

وی با بیان اینکه این اداره موفق به تعمیر انواع روتور و درپوش الکترو موتور شامل بازسازی نشیمن‌گاه و بیرینگ به تعداد 270 مورد شده است از ساخت 220 عدد انواع صفحه کاهنده فشار (اورفیس) در سایزهای مختلف خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، شهبازی در ادامه به ساخت بیش از 400 مورد قطعات مورد نیاز توربین‌های ورکسپور، کلارک، سولار، رستون، رولز رویس شامل نشت بندهای تفلونی، بوش و چرخ دنده‌ها اشاره کرد و گفت: نیروهای صنعت نفت گچساران موفق به ساخت بیش از 145 مورد فلنج از 4 اینچ تا 24 اینچ مورد مصرفی در خطوط جریانی نفت و گاز شدند.

وی انجام اصلاحیه‌های مختلف همچون تلمبه‌های جدید بر روی بسته مواد شیمیایی ضد رسوب واحد نمک‌زدایی، اصلاحیه تعویض لوله، تعمیر 122 دستگاه شیرآلات متنوع فرایندی در سایزها و نمونه‌های مختلف را از دیگر نقاط قوت کارکنان صنعت نفت گچساران اعلام کرد و گفت: فرایند این عملیات‌ در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده، نقش بی نظیری نیز در تولید نفت داشته است.

کد خبر 267903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =